Jeśli podobają Ci się tytuły, które są łatwe do zrozumienia, ale trudne do ukończenia, na pewno docenisz naszą rekomendację Potion Craft. Symulator alchemika, w którym zarządzasz średniowiecznym sklepem z eliksirami fantasy, jednocześnie badając formuły nowych i zaskakujących efektów w swoich miksturach, cieszy się ogromną popularnością na PC i Nintendo Switch, a ostatnio po pojawieniu się na PlayStation i Xbox. Ale jego rozgrywka jest w dużym stopniu uzależniona od precyzji, aby osiągnąć idealną równowagę między tworzeniem użytecznej mikstury, a nie śmiertelnej mikstury dla potencjalnych klientów, więc kontrola musiała być "doskonała", jak mówi nam jej twórca, dyrektor generalny Niceplay Games Michaił Czuprakow, w wywiadzie podczas DevGAMM 2024, który można obejrzeć w napisach poniżej.
"Jako gracz bardzo podobają mi się te drobne szczegóły i funkcje w innych grach" – powiedział Chuprakov. "Chciałem więc stworzyć coś, no cóż, perfekcyjnie zrobione, a jedną z rzeczy, które chciałem, aby działały, jest sterowanie. To było coś, co chciałem udoskonalić i myślę, że bez dbałości o szczegóły [gra] by nie działała".
Potion Craft opiera się na idei tworzenia coraz potężniejszych mikstur o ulepszonych efektach, ale kolejną z jego głównych zalet jest fakt, że ten sam wynik można osiągnąć na różne sposoby i przy użyciu różnych składników, co sprawia, że doświadczenie każdego gracza jest bardziej wyjątkowe. "Zawsze chciałem mieć grę, w której masz to coś, w której możesz przygotować miksturę tak, jak chcesz, z różnymi kształtami. Więc tak, myślę, że jest to jedna z rzeczy, która przyciąga uwagę i utrzymuje graczy w grze przez długi czas, ponieważ chcą optymalizować, chcą używać mniej składników lub po prostu chcą zrobić coś innego.
Oczywiście, aby osiągnąć te lepsze wyniki i biorąc pod uwagę złożoność przygotowań na wyższym poziomie, możliwe jest, że krzywa trudności powstrzymała wielu przed zdobyciem cennego Kamienia Filozoficznego. Jest to jednak coś, co zmieni się wraz z nowymi trybami, które zostaną dodane w nadchodzącej wersji 2.0 gry.
"Wcześniej mieliśmy tylko jeden poziom trudności i staraliśmy się go zrównoważyć dla wszystkich. Mieliśmy trzy typy graczy: normalnych graczy, którzy nie mają nic przeciwko wszystkiemu, graczy, którzy czują, że nie mają wystarczająco dużo składników i nie mogą wygrać ekonomii gry, oraz graczy, którzy czują, że nie jest to dla nich wystarczająco trudne, dlatego mamy teraz cztery poziomy trudności. Klasyczny, Odkrywca, który jest łatwiejszy, i Wielki Mistrz, który jest trudniejszy, znacznie trudniejszy, a także jest tryb hardkorowy o nazwie Cierpienie, który jest naprawdę trudny. Jak prawdziwa alchemia."
Możesz cieszyć się Potion Craft na PlayStation, Nintendo Switch, Xbox i PC.