Dishonored 2 jest pełna świetnych poziomów, ale być może żaden z nich nie napiął muskułów projektu Arkane tak, jak A Crack in the Slab, gdzie możesz podróżować między przeszłością a teraźniejszością, aby osiągnąć swoje cele.
W rozmowie z PCGamer (dzięki, GamesRadar), projektant Thomas Boucher ujawnił, że inspiracją do stworzenia A Crack in the Slab był jeden konkretny moment w Bioshock 2. "W BioShock 2 jest jeden poziom, na którym możesz podróżować między przeszłością a teraźniejszością. W przypadku Pęknięcia w Płycie chcieliśmy nieco bardziej rozwinąć ten pomysł, tym razem użyć go jako narzędzia do rozgrywki. Zadaliśmy sobie pytanie, co możemy zaoferować graczom za pomocą tej mechaniki, której inne gry nigdy nie próbowały?"
Bioshock 2 nie pozwala na bezpośrednie przełączanie się między przeszłością a teraźniejszością, na co pozwala A Crack in the Slab. Na tym poziomie grasz na dwóch oddzielnych mapach jednocześnie i możesz płynnie przeskakiwać między nimi, tworząc iluzję bycia w tym samym miejscu, tylko w innym czasie.