Współczesny gracz bardzo się zmienił, ponieważ rozwój mediów społecznościowych i usług wideo, takich jak YouTube, znacznie zmienił sposób, w jaki wiele osób lubi gry wideo. Po pierwsze, coraz więcej czasu przeciętny gracz spędza na oglądaniu innych ludzi grających w gry wideo, a nie na faktycznym graniu w siebie, co potwierdza nowy raport.
Raport pochodzi z MIDiA Research (dzięki, GamesIndustry.biz), w którym stwierdzono, że przeciętny gracz spędza około 8,5 godziny tygodniowo na oglądaniu filmów związanych z grami wideo, podczas gdy na rzeczywiste granie poświęca tylko 7,4 godziny tygodniowo.
Raport sugeruje nawet, że jednym z kolejnych głównych sposobów, w jaki wydawcy i deweloperzy gier wideo wykorzystają tę zmianę nawyków, będzie oferowanie do pewnego stopnia wideo w grach, ponieważ może to "odblokować nowe źródła przychodów, takie jak reklamy, i napędzać wzrost".
Czy jesteś kimś, kto spędza dużo czasu na oglądaniu gier wideo, czy zamiast tego wolisz w nie grać?