Valve w końcu przeciwstawia się rosnącej liczbie reklam w grze widocznych na The International. Duże wydarzenie Dota 2 stało się pożywką dla elementów rozpraszających uwagę i brandingu partnerów korporacyjnych wykorzystujących systemy, które zostały po raz pierwszy wprowadzone w celu wyróżnienia drużyn i graczy, a teraz twórca gry podejmuje kroki, aby zapewnić, że tak już nie będzie.
W poście na blogu Valve zauważa: "Przez lata wbudowaliśmy w Dota wiele funkcji, aby pomóc uczcić te drużyny i graczy; niestety w tym czasie zauważyliśmy, że te funkcje są coraz częściej wykorzystywane nie do prezentowania tożsamości drużyny lub gracza, ale raczej do umieszczania reklam. W tym roku, aby usunąć rozpraszające elementy i umożliwić pełne skupienie się na grze i ludziach, którzy w nią grają, nie zamierzamy umieszczać reklam i sponsoringu w grze na The International, w tym na banerach drużyn, logotypach baz i tagach w nazwach graczy.
Zasadniczo nie spodziewaj się, że podczas tegorocznego wydarzenia zobaczysz jakiekolwiek reklamy w grze, co oznacza, że drużyny i organizacje e-sportowe prawdopodobnie będą musiały zbadać alternatywne opcje, aby podkreślić swoich korporacyjnych i markowych sponsorów w przyszłości.