Ponieważ wciąż jesteśmy daleko od wydania przez Bethesdę nowej głównej gry Fallout, modderzy podjęli się tworzenia ambitnych projektów, które utrzymują uniwersum przy życiu i są interesujące. Na myśl przychodzi Fallout: London, a Fallout: Vault 13 był podobnym projektem.
Rozpoczynający prace w 2021 roku Fallout: Vault 13 był modem, który miał na celu przerobienie oryginalnej gry Fallout przy użyciu silnika Fallout 4. Wydano demo i wykonano nad nim wiele pracy, ale zgodnie z postem w mediach społecznościowych lidera zespołu modów (za pośrednictwem Eurogamera), skala projektu po prostu okazała się zbyt duża.
"Po wielu dokładnych przemyśleniach i rozważaniach zdecydowaliśmy się oficjalnie zawiesić prace nad Fallout: Vault 13" – napisał założyciel i współprowadzący projekt Culinwino. "To nie była łatwa decyzja, ale wierzymy, że jest to właściwy krok na tym etapie naszej podróży".
Ponieważ zespół składał się z ochotników, wypalenie zawodowe okazało się zabójcą projektu. Nie było żadnych wewnętrznych konfliktów, a Bethesda nie przyszła z wielkim młotem wielkości młota na rzecz zaprzestania działalności. Wciąż jest iskra nadziei dla projektu, ponieważ demo jest nadal dostępne do pobrania, a obecna wersja moda ma trafić na Nexus. Być może ktoś inny podniesie pochodnię.