Studio Remedy przypomina o zbliżającej się premierze ich najnowszej gry Control, jednocześnie stale dzieląc się szczegółami na temat produkcji. Tym razem, reżyser gry Mikael Kasurinen ujawnił nieco faktów na temat przestrzeni gry. Choć Control będzie zawierać klasyczną linię fabularną, zespół dopełni wszelkich starań by nagrodzić graczy, którzy lubią wracać do już odwiedzonych lokacji.
Zablokowując niektóre części poziomu z pomocą kluczy, kodów i zagadek Kasurinen ma nadzieję nadać sens dogłębnej eksploracji lokacji. Backtracking, którego cień zdaje się powoli znikać z współczesnych produkcji, w wielu tytułach stanowił niegdyś element obowiązkowy - a nawet zdefiniował styl klasyków pokroju Metroidvanii. W przypadku nowszych produkcji, sprawdził się całkiem nieźle na przyklad w Resident Evil 7.
Reżyser podkreśla, że większa część świata gry będzie zupełnie opcjonalna - nie ma zamiaru zmuszać do cofania się w grze gracza, który nie ma na to ochoty. Tym, którzy lubią jednak szperanie w poszukiwaniu soczystej zawartości, najnowszy tytuł od Remedy powinien przypaść do gustu.