W związku z tym, że ruch w kierunku elektryfikacji samochodów wciąż się rozwija i rośnie, jedną z kolejnych poważnych inicjatyw, które należy zbadać w sektorze motoryzacyjnym, jest redukcja śladu węglowego i emisji gazów cieplarnianych. Podczas gdy Renault w szczególności planuje osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie do 2040 r. i na świecie do 2050 r., teraz zaprezentowało szersze spojrzenie na model, który pokazuje, w jaki sposób można osiągnąć tę przyszłość.
Zaprezentowany na Mondial de l'Auto 2024 Renault uchylił rąbka tajemnicy na temat modelu Embleme, który jest opisywany jako zdekarbonizowany. Jeśli chodzi o to, co to oznacza, model został zbudowany od podstaw z ogromnym naciskiem na ograniczoną emisję gazów cieplarnianych i niski ślad węglowy, co oznacza, że emituje 90% gazów cieplarnianych w całym cyklu życia niż jakikolwiek równoważny pojazd produkowany obecnie.
Renault twierdzi, że ślad węglowy samochodu został zredukowany o 70%, jest wykonany w 50% z materiałów pochodzących z recyklingu, przy czym prawie każdy użyty materiał może być poddany dalszemu recyklingowi po zakończeniu użytkowania w Embleme, co w sumie równa się 90% możliwości recyklingu. Ma nawet niskoemisyjną baterię, która wykorzystuje strategicznie pochodzące z recyklingu materiały do produkcji nowych akumulatorów, oraz silnik elektryczny o mocy 160 kW, który obiecuje zasięg "kilkuset kilometrów".
Chociaż wszystko to brzmi bardzo obiecująco, należy powiedzieć, że Embleme jest nadal pojazdem koncepcyjnym, więc nie powinniśmy spodziewać się, że w najbliższym czasie zobaczymy go na drogach. Mimo to zdecydowanie daje wiarę w znacznie bardziej przyjazną dla środowiska przyszłość motoryzacji.