Możesz nie być zaznajomiony z rodziną domowych konsol komputerowych Spectrum, ale to dlatego, że były one popularne ponad 40 lat temu. Wraz z odrodzeniem się konsol mini i retro, ludzie z Retro Games starają się przywrócić urządzenia Spectrum, co mamy zobaczyć w pełni w listopadzie, kiedy pojawi się The Spectrum.
Podczas naszego pobytu na targach Gamescom mieliśmy okazję spotkać się ze współzałożycielami Retro Games, Paulem Andrewsem i Chrisem Smithem, aby dowiedzieć się więcej o The Spectrum i o tym, jak została stworzona, aby osiągnąć wszystkie istotne nostalgiczne cele, a jednocześnie być użyteczna w dzisiejszym klimacie technologicznym.
Smith powiedział: "Poświęciliśmy dużo czasu i wiele szczegółów na to, aby gumowe działały dokładnie tak, jak 40 lat temu, a sprzęt, którego używali do produkcji tych w tamtych czasach, już nie istnieje. Więc, wiesz, musieliśmy wymyślić to na nowo, tylko po to, żeby... Zasadniczo cofnij udoskonalenia, które miały miejsce w ciągu ostatnich czterech lat, aby stać się dokładnie takim, jakim wszyscy to pamiętają, naprawdę".
Andrews dodał następnie: "Powinienem dodać, że interfejs, interfejs użytkownika, który ludzie zobaczą, jest bardzo nowoczesny. To taki, do którego będą przyzwyczajeni. Oprócz tego, że w oczywisty sposób replikuje oryginalne maszyny, ma wszystkie dzwonki i gwizdki, których można oczekiwać od nowoczesnej konsoli. Jest to również maszyna bardzo rodzinna. To nie jest tylko dla hardkorowców. To jest dobre dla dzieci. Jest dobry dla dorosłych. To naprawdę wszechstronna maszyna".
Aby dowiedzieć się więcej o technologii zastosowanej w The Spectrum, obejrzyj cały wywiad z Retro Games poniżej.