Polski
Gamereactor
esport
League of Legends

Riot Games dostosowuje model biznesowy League of Legends e-sportu

Zapewni teraz bardziej przewidywalne strumienie przychodów dla drużyn w LEC, LCS i LCK.

HQ

Riot Games ogłosiło, że dostosowuje sposób dystrybucji i uzyskiwania przychodów w trzech konkurencyjnych ligach League of Legends. LEC, LCS i LCK (odpowiednio EMEA, Ameryka Północna i Korea) otrzymają nowy model biznesowy, który odzwierciedla to, co Riot stworzył w Valorant Champions Tour, gdzie drużyny uzyskują bardziej przewidywalne strumienie przychodów i lepsze korzyści finansowe dzięki cyfrowym przedmiotom w grze, które pozwalają fanom wspierać swoją ulubioną drużynę.

Oznacza to, że począwszy od 2025 roku, obecny model, w którym drużyny otrzymują 50% określonych przychodów generowanych przez ich ligi, zwykle z możliwości sponsoringu, zostanie zakończony, a zamiast tego drużyny będą mogły generować przychody bardziej organicznie.

Co więcej, Riot stwierdza: "Chcemy, aby zespoły odnosiły sukcesy, i współpracowaliśmy z nimi, aby poprawić ich pozycję gotówkową i ponownie skupić się na długoterminowym zrównoważonym rozwoju. Na przykład, otworzyliśmy nowe kategorie sponsoringu drużyn i dostosowaliśmy nasze zasady i kalendarz rywalizacji, aby odblokować więcej możliwości dla drużyn i graczy do udziału w dodatkowych wydarzeniach zewnętrznych, o co prosili gracze.

"Pod względem finansowym zastosowaliśmy minimalne gwarancje dotyczące przychodów ligi (znacznie wyższe niż udział rzeczywistych przychodów należnych zespołom), przyspieszone płatności udziału w przychodach oraz odroczone i rozłożone płatności opłat za uczestnictwo (tj. 10 milionów dolarów wspomnianych powyżej), które są nam należne. Wdrożyliśmy politykę finansową w wielu ligach regionalnych, aby zachęcić zespoły do inwestowania w swoją działalność w bardziej skalowalnym tempie.

"Wszystko to zostało zrobione w celu zapewnienia zespołom pasa startowego do stabilizacji i budowania ich działalności, ale to nie wystarczyło, aby dać nam pewność, że zmierzamy w kierunku długoterminowego zrównoważonego rozwoju."
Decyzja ta została podjęta w momencie, gdy Riot potwierdza również swoje zaangażowanie w e-sport, stwierdzając, że "Zamierzamy rozwijać tę pozycję i zabezpieczyć ją na przyszłość dla obecnych i przyszłych graczy. Po drodze pojawi się więcej zmian i poprawek, zawsze mając na celu ulepszenie naszych gier, lepsze służenie naszym graczom i osiągnięcie zrównoważonego rozwoju w całym ekosystemie dla Riot Games i naszych partnerów."

League of Legends

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości