Polski
Gamereactor
wiadomości
Roboquest

Roboquest w końcu osiągnął koniec swojej podróży rozwojowej

Zespół stojący za tytułem, który "nigdy nie miał być" GaaS, przejdzie do nowego projektu.

HQ

RyseUp Studios zdecydował się zakończyć działalność i zaprzestać dalszego inwestowania energii i zasobów w rozwój Roboquest. Gra, która pierwotnie pojawiła się jako projekt we wczesnym dostępie w 2020 roku, a następnie otrzymała wersję 1.0 w 2023 roku, jest w produkcji już od ponad dekady, mimo że pierwotnie nie planowano modelu typu gry jako usługi.

Deweloper potwierdził swoją decyzję o odejściu od rozwoju Roboquest w poście na blogu Steam, w którym stwierdza, co następuje:

"Z wielkimi emocjami piszemy dziś ten devblog. Przez ostatnie miesiące milczeliśmy, nie wiedząc dokładnie, co powiedzieć, jak to powiedzieć i kiedy to powiedzieć. Ale dziś jest ten dzień.

"W 2025 roku mija prawie dekada od rozpoczęcia prac nad Roboquest, a także koniec podróży gry.

"Wiemy, że wielu z was chciałoby zobaczyć więcej aktualizacji, więcej treści, więcej Roboquest. Ale to nie jest coś, co jesteśmy w stanie dostarczyć. Spędzanie tak dużej ilości czasu nad tym samym projektem zbiera żniwo i bez względu na to, jak bardzo pasjonowaliśmy się Roboquest, w końcu nadszedł czas, abyśmy spojrzeli na nowe horyzonty".

Dalej dodaje, że "nigdy nie było zamierzone", aby stać się projektem GaaS i że "pompowanie aktualizacji tylko po to, aby "utrzymać grę" nigdy nie było na kartach. Jednak po ciągłym poszukiwaniu ulepszeń i rozszerzeń gry dla fanów, RyseUp "dotarł do końca" i "rozciągnął zarówno dodatkową zawartość, jak i naszą energię do maksimum".

Jeśli chodzi o to, co dalej z RyseUp, deweloper zauważa, że w związku z tym, że nie są planowane żadne dalsze aktualizacje dla Roboquest, zespół przejdzie do innego projektu, nad którym wielu pracowników pracuje już od jakiegoś czasu. Dodatkowe szczegóły na temat tego kolejnego projektu pozostają skąpe, ale powiedziano nam:

— Mówisz, że nowy projekt? Tak, nowy projekt. Coś, co po spędzeniu 10 lat nad tym samym na nowo rozpaliło pasję i płomień, które pozwoliły nam stworzyć Roboquest. Mamy nadzieję, że dzięki zdobytemu doświadczeniu i wszystkim błędom, które popełniliśmy po drodze, dążymy do znacznie, znacznie bardziej efektywnego planu rozwoju.

"Na razie nie mamy nic do ogłoszenia, ale kiedy to zrobimy, będziecie pierwszymi, którzy się o tym dowiedzą".

Jeśli chodzi o Roboquest, spodziewaj się, że gra wieloosobowa i międzyplatformowa pozostaną w mocy, a ponadto spodziewaj się, że port gry na PlayStation pojawi się 27 maja, a także samodzielna wersja VR, która pojawi się jeszcze w tym roku.

Roboquest

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości