Polski
Gamereactor
wiadomości

Rok 2020 oznacza poprawę dla bohaterek w grach wideo

Coroczne badanie Feminist Frequency potwierdza obiecujący trend. Trochę gorzej sprawa wygląda w przypadku kobiet pracujących w branży.

HQ

Również w tym roku Feminist Frequency opracowała analizę dotyczącą obecności i reprezentacji kobiecych postaci w grach wideo prezentowanych na branżowych eventach. Biorąc pod uwagę ten szczególny rok, w którym nie uświadczyliśmy praktycznie żadnych wydarzeń na żywo (zostały zastąpione przez internetowe), grupa skupiła się głównie na pokazach online przeprowadzonych przez Sony, Microsoft, Electronic Arts i Ubisoft. Dobra wiadomość jest taka, że w porównaniu z 2015 rokiem, kiedy Feminist Frequency rozpoczęła swoje badania, gry z kobietami w roli głównej prezentowane na najważniejszych wydarzeniach branżowych stanowią obecnie 18% w porównaniu z 9% zanotowanymi pięć lat temu.

Wynik sugeruje, że firmy zajmujące się grami wideo stają się bardziej otwarte na główne bohaterki, które niemal osiągnęły równość z postaciami męskimi (w tym roku 23%). Badanie podkreśla również wzrost liczby tytułów, które oferują graczom wybór płci protagonisty (54%), a także tych, które opowiadają historie osób niebinarnych (3%), przynajmniej w porównaniu z poprzednim rokiem. W zestawieniu z 2018 można dostrzec niewielki spadek.

Z analizy Feminist Frequency wyłania się jeszcze jeden interesujący fakt, który rzuca nowe światło na sprawę: w tegorocznych imprezach przed kamerami wciąż pojawiała się niewielka liczba kobiet, w tym przedstawicielek studiów deweloperskich w rolach twórczych lub przywódczych. Badania pokazują, że w rzeczywistości tylko 23% prezenterów stanowiły kobiety, pozostawiając dużo miejsca dla kolegów. Jest nadzieja, że ten trend zmieni się w najbliższej przyszłości, biorąc pod uwagę, że większej liczbie bohaterek w grach musi towarzyszyć większa liczba kobiet pracujących w branży, zwłaszcza w działach kreatywnych.

Z pełną analizą można się zapoznać za pośrednictwem tego linku.

Rok 2020 oznacza poprawę dla bohaterek w grach wideo


Wczytywanie następnej zawartości