Nieco ponad rok temu firma Sega Sammy ogłosiła poważną restrukturyzację swoich inwestycji i obecności w Europie, anulując strzelankę Hyenas firmy Creative Assembly na krótko przed planowaną premierą, jednocześnie redukując zatrudnienie i koszty w działach komunikacji i marketingu w kilku krajach. Firma zapowiedziała również, że skupi się bardziej na rynku mobilnym i zmniejszy liczbę projektów rozwijanych w swoich aktywnych europejskich studiach. Teraz wiemy, że mają o jednego mniej na liście.
Sega sprzedała Amplitude Studios, zespół stojący za Humankind. Z drugiej strony, to właśnie dyrektor studia kupił jej "wolność" od Segi, dzięki czemu mogą nadal cieszyć się niezależnością i kontynuować swoją pracę, na razie. W lipcu ubiegłego roku Sega wydzieliła również Relic Entertaiment, która przeszła podobny wykup, aby stać się niezależna.
W ten sposób Sega ogłasza, że zakończyła restrukturyzację swojej działalności w Europie i będziemy musieli trochę poczekać, aby zobaczyć, jak pasują do swojej strategii biznesowej na terytorium, na którym stracili wiele obecności w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Czego więc możemy się spodziewać w przyszłości po Amplitude Studios? Cóż, wygląda na to, że zdecydowali się powrócić do swoich "indie korzeni", takich jak te, które stworzyli z Endless Dungeon, i zaznaczyli to w wiadomości do społeczności:
"Nasze studio jest wspierane przez silne i znaczące franczyzy, a nasz zespół jest zaangażowany w tworzenie najlepszych możliwych gier. Dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu w tworzeniu gier strategicznych i dwóm ekscytującym tytułom, które są obecnie w przygotowaniu, jesteśmy przekonani, że jesteśmy w stanie zapewnić graczom wyjątkowe wrażenia. Ta decyzja pozwala nam być bardziej elastycznymi w naszym podejściu, jednocześnie kontynuując kształtowanie wizji, która była naszą od samego początku, umożliwiając nam przekraczanie granic i zbliżanie się do naszej społeczności, jak zawsze".