Kiedy słyszysz, że produkcja gry kosztowała 300 milionów dolarów, gry, która nie była nawet tak duża, jak niektórzy tytani, których widzimy na przykład w przestrzeni RPG, łatwo jest dojść do wniosku, że gry wideo są zbyt duże i zbyt drogie. Chociaż bez wątpienia można tu prowadzić rozmowy, patrząc na przychody, jakie mogą zgarnąć gry wideo, koszt szybko staje się mniej istotny.
W tym przypadku mówimy o Marvel's Spider-Man 2 i o tym, że sequel miał być dość kosztownym przedsięwzięciem dla Sony Interactive Entertainment i Insomniac. Wygląda jednak na to, że koszty produkcji są po prostu niewielkie w stosunku do przychodów, które wygenerowała seria jako całość, ponieważ były Global Group Marketing Manager dla PlayStation, Kevin Kimball, wspomniał na LinkedIn, że seria przyniosła 3,8 miliarda dolarów przychodu. Tak, miliard z B.
W szczególności Kimball stwierdza: "W szczególności kierowałem działaniami marketingowymi dla Marvel's Spider-Man, osiągając 971% wzrost sprzedaży w pierwszym roku, sprzedając ponad 20 milionów sztuk na całym świecie i generując 3,8 miliarda dolarów przychodu".
Nie trzeba dodawać, że wygląda na to, że Sony i Marvel nie będą zwalniać tempa z liczbą tych projektów Spider-Mana, które wypuszczają, zwłaszcza jeśli nadal będą generować tak duże przychody, jak twierdzi.