Polski
Gamereactor
wiadomości

Sony twierdzi, że teraz mierzy sukces w inny sposób niż sprzedaż konsol

Dyrektor finansowy Sadahiko Hayakawa: "Model biznesowy PlayStation znacznie się zmienił od czasu premiery PS4".

HQ

Jak informowaliśmy na początku tego tygodnia, Sony dostarczyło niedawno swój najnowszy raport finansowy, obejmujący zarówno ostatni kwartał (styczeń-marzec), jak i podsumowanie roku fiskalnego 2023. Przyniosło to kilka ekscytujących wiadomości, w tym fakt, że Sony przyjmuje teraz nowy sposób mierzenia sukcesu.

Przez ostatnie dwie generacje sprzedaż konsol była najważniejszym parametrem dla Sony, ale dyrektor finansowy firmy, Sadahiko Hayakawa, mówi, że teraz mierzy sukces w inny sposób, gdzie czas gry jest znacznie ważniejszy, dodając, że "model biznesowy PlayStation znacznie się zmienił od czasu premiery PS4":

"Model biznesowy do PlayStation 3 włącznie koncentrował się na zwiększeniu liczby sprzedanych jednostek oprogramowania w stosunku do nowo sprzedanego sprzętu dla każdej generacji konsol. Po okresie przejściowym w generacji PS4, model PS5 przesunął się do miejsca, w którym czas gry na platformie wydłużył się ze względu na rozszerzenie społeczności użytkowników poza generacje konsol. Dzięki tej zmianie modelu biznesowego, podczas PS4 for generation, byliśmy w stanie znacznie zwiększyć zyski w tym segmencie, dzięki szybkiej cyfryzacji i ekspansji usług sieciowych.

Hayakawa mówi również, że spodziewa się, że PlayStation 5 spadnie pod względem sprzedaży w przyszłości, ale zamiast tego dążą do pozyskania bardziej aktywnych graczy przez dłuższy czas (co wyjaśnia silne inwestycje Sony w usługi na żywo w tej generacji), które będą w stanie generować wyższe przychody:

"Wchodząc w drugą połowę cyklu konsolowego, spodziewamy się, że liczba sprzedanych nowych egzemplarzy PS5 będzie stopniowo spadać. Wierzymy jednak, że dzięki stałemu utrzymywaniu i zwiększaniu stale rosnącej liczby aktywnych użytkowników i ich zaangażowania, przy jednoczesnym wzmocnieniu kontroli nad kosztami biznesowymi, będziemy w stanie stale zwiększać sprzedaż i zyski na platformie PS w przyszłości".

Stwierdzenie przypomina nieco to, co Phil Spencer powiedział wiele lat temu, kiedy w związku z inicjatywą wydania wszystkich gier na Xboksa na PC dał jasno do zrozumienia, że dla Microsoftu ważniejsze jest dotarcie do wielu graczy niż sprzedaż wielu konsol.

Jak sam to widzisz, czy dyrektor finansowy Sony ma rację, czy nadal powinno sprzedawać jak najwięcej konsol, co jest dla nich najważniejsze?

Sony twierdzi, że teraz mierzy sukces w inny sposób niż sprzedaż konsol

Dzięki, Wccftech.



Wczytywanie następnej zawartości