Polski
Gamereactor
esport

Sponsoring e-sportu w Wielkiej Brytanii określany przez badaczy mianem "dzikiego zachodu"

Naukowcy z Keele University chcą lepszego zarządzania sponsoringiem w Wielkiej Brytanii.

HQ

Chociaż e-sport to ogromna branża, ponieważ w rządzie jest wiele osób, które nie do końca rozumieją, jak to działa, według naukowców z Uniwersytetu Keele w Wielkiej Brytanii stał się trochę dzikim zachodem.

Wyniki badań ( za pośrednictwem Esports News UK) ujawniły to, co nazywają "wrażliwą strukturą finansową, nierównowagą sił i brakiem reprezentacji interesariuszy, takich jak gracze i fani na najwyższych szczeblach branży" w brytyjskim e-sporcie.

Obecnie turnieje i drużyny "opracowują własne zasady bez zauważalnej standaryzacji między nimi", co powoduje, że prawie każda marka może sponsorować wydarzenia, w tym takie marki jak fast-foody, alkohole i kryptowaluty.

Kilku wydawców ograniczyło te terminy, ale jak wskazują naukowcy, zależy to bardziej od zespołów i organizacji niż od całej branży. "Sponsoring e-sportu od niezdrowych marek rośnie, ale ich zakaz może zaszkodzić branży finansowo" – czytamy w gazecie. "Sugerujemy model zarządzania, który obejmuje podejście wielostronne, a jego sercem jest edukacja na temat zdrowej i umiarkowanej konsumpcji, aby umożliwić jednostkom sprawczość, a nie całkowity zakaz sponsorów".

Co sądzisz o proponowanych zmianach w sponsoringu?

Sponsoring e-sportu w Wielkiej Brytanii określany przez badaczy mianem "dzikiego zachodu"


Wczytywanie następnej zawartości