Wszyscy wiedzieliśmy, że rok 2024 nie będzie do końca hitem roku, jakim był rok 2023, a teraz wyniki sprzedaży za pierwszą połowę roku właśnie to odzwierciedlają. W sumie sprzedaż oprogramowania do gier wideo w Wielkiej Brytanii (zarówno fizycznego, jak i cyfrowego) spadła o 29,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Według danych Entertainment Retailers Association (zauważonych przez VGC), oznacza to przychody ze sprzedaży gier w wysokości 348,6 miliona funtów. Sprzedaż fizyczna, która spadła o 40% rok do roku, stanowiła z tego 111,7 miliona funtów, podczas gdy sprzedaż cyfrowa, która spadła o 23%, zarobiła 236,9 miliona funtów.
"To była trudna pierwsza połowa dla branży gier z powodu braku mocnych wydań, ale jesteśmy optymistami co do mocnej drugiej połowy" – powiedział dyrektor generalny Entertainment Retailers Association, Kim Bayley.
Sprzedaż muzyki i wideo wciąż nie osiągnęła szczytów rynku gier, zgarniając odpowiednio 163,8 miliona funtów i 213,7 miliona funtów. Mimo to w połączeniu uderzają one w sprzedaż gier, ale po raz kolejny spodziewamy się, że druga połowa 2024 roku, z takimi grami jak Call of Duty i EA Sports FC, przywróci sprzedaż na wyższy poziom.