Audycja State of Play właśnie dobiegła końca, a wraz z nią zobaczyliśmy ujawnienie bardzo oczekiwanego, ale także dość zaskakującego projektu od Sucker Punch, studia stojącego za Ghost of Tsushima.
Ten projekt nazywa się Ghost of Yōtei i jest sequelem, w którym pojawia się zupełnie nowa bohaterka, wojowniczka o imieniu Atsu. Historia obraca się wokół jej podróży po ziemiach otaczających Mount Yōtei, w roku 1603, obszarze, o którym powiedziano nam, że charakteryzuje się "rozległymi łąkami, zaśnieżonymi tundrami i nieoczekiwanymi niebezpieczeństwami". Prawdopodobnie nie trzeba ci tego mówić, ale krajobraz również wydaje się być absolutnie oszałamiający, z niesamowitymi i zapierającymi dech w piersiach elementami scenografii.
Mówiąc o scenerii w artykule na blogu PlayStation, Sucker Punch dodaje: "Chociaż nie zagłębiamy się jeszcze w szczegóły fabuły, możemy ujawnić, że podróż Atsu ma miejsce w 1603 roku, ponad 300 lat po wydarzeniach z Ghost of Tsushima. Akcja naszej historii rozgrywa się na terenach otaczających górę Yōtei, strzelisty szczyt w sercu Ezo, obszaru Japonii znanego obecnie jako Hokkaido. W 1603 roku obszar ten znajdował się poza panowaniem Japonii i był wypełniony rozległymi łąkami, zaśnieżonymi tundrami i nieoczekiwanymi niebezpieczeństwami. Jest to dalekie od zorganizowanych klanów samurajów, które żyły w Cuszimie i jest to sceneria dla oryginalnej historii, której nie możemy się doczekać, aby ją opowiedzieć".
Ghost of Yōtei jest obecnie zaplanowana na wydanie w 2025 roku na konsolach PS5. Nie mamy jeszcze konkretnej daty, ale poniżej możecie zobaczyć niesamowity zwiastun zapowiadający.
Ponieważ jest to pierwsza gra Sucker Punch opracowana na PS5, pozwoli to zespołowi zrobić kilka rzeczy, których wcześniej nie mógł, jak wyjaśniono również na blogu: "Mamy ogromne linie widzenia, które pozwalają spojrzeć daleko w otoczenie, zupełnie nowe niebo z migoczącymi gwiazdami i zorzami polarnymi, jeszcze bardziej wiarygodny ruch wiatru na trawie i roślinności, i więcej ulepszeń, o których podzielimy się w przyszłości. Nasz nowy setting daje nam również możliwość wprowadzenia nowych mechanik, ulepszeń rozgrywki, a nawet nowych broni".