Steam zajął zdecydowane stanowisko przeciwko wymuszonej reklamie w grach. Podczas gdy branża gier mobilnych może w dużym stopniu polegać na darmowych tytułach, które zmuszają do oglądania reklam między poziomami, Steam nie chce iść tą drogą i skutecznie zakazał grom używania reklam w ten sposób.
"Deweloperzy nie powinni wykorzystywać płatnych reklam jako modelu biznesowego w swojej grze, takiego jak wymaganie od graczy oglądania lub innego angażowania się w reklamy, aby grać, lub zamykanie rozgrywki za reklamami" – czytamy na nowej stronie internetowej Steam. "Jeśli model biznesowy twojej gry opiera się na reklamach na innych platformach, będziesz musiał usunąć te elementy przed wydaniem na Steam".
Rzeczy takie jak mikrotransakcje, lokowanie produktu i promocje krzyżowe są nadal dozwolone, ale programiści nie mogą próbować dostarczać wartości graczom za pomocą reklam. Nie mogą też pobierać opłat od innych programistów za dostęp do funkcji Steam.
Zgodnie ze SteamDB, zasady te nie są do końca nowe, ale teraz są wyraźnie określone na własnej stronie, aby programiści wiedzieli, co mogą, a czego nie mogą robić, jeśli chodzi o reklamy na Steam.