Zamknięcie Tango Gameworks zszokowało wiele osób, gdy zostało ujawnione. Podczas gdy mogliśmy zrozumieć, dlaczego Xbox zamknął Arkane Austin po klapie Redfall, Hi-Fi Rush, najnowsza gra Tango, poradziła sobie świetnie, sprawiając, że wszyscy drapaliśmy się po głowach.
Ale, jak wynika z podcastu Strictly Business Variety, szef Xbox Game Studios, Matt Booty, próbował wyjaśnić, dlaczego tak się stało. "Nie będę wchodził w najdrobniejsze szczegóły na temat tego, co wpłynęło na tę decyzję, głównie z szacunku dla ludzi, którzy tam byli" – powiedział. "Myślę, że rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę, jest to, że dla nas jest to tak samo sytuacja wybiegająca w przyszłość, jak i patrzenie wstecz na jeden konkretny mecz".
"Jest wiele rzeczy, które składają się na sukces gry - jakie masz przywództwo, jakie masz kreatywne przywództwo, czy zespół jest tym samym zespołem, który wcześniej odniósł sukces? Musimy spojrzeć na wszystkie te rzeczy razem i zadać sobie pytanie, czy jesteśmy przygotowani na sukces w przyszłości? I chociaż mogły istnieć czynniki lub sytuacje, które wcześniej doprowadziły do sukcesu, mogą one nie być nadal na swoim miejscu, gdy spojrzysz na to, co robisz w przyszłości".
To, co Booty wydaje się sugerować, to to, że podczas gdy Hi-Fi Rush mógł dostarczyć wszystko, czego chciał Xbox, patrząc w przyszłość, firma mogła nie być pewna, czy Tango mogłoby to zrobić ponownie. Hi-Fi Rush sprawiał wrażenie, jakby pojawił się znikąd, nie tylko dlatego, że został rzucony z cienia, ale także dlatego, że gatunek rytmicznej akcji zwykle nie znajduje się w sterówce Tango.