Film Minecraft, Fallout, a nawet Halo. Microsoft z nawiązką zanurzył się w świecie adaptacji gier wideo i chce się rozwijać dzięki monstrualnej ilości własności intelektualnej, którą ma do dyspozycji.
Mając pod ręką tak wiele IP i tak dużo pieniędzy, które wydają się być dostępne (przynajmniej wystarczająco, aby dokonać zakupu Activision Blizzard), możesz pomyśleć, że Xbox może wkrótce chcieć tworzyć programy telewizyjne i filmy we własnym zakresie. Ale w rozmowie z Variety, szef Xboxa, Phil Spencer, mówi, że w tej chwili nadal skupiamy się przede wszystkim na grach.
"Wieczorem gram w gry wideo, nie oglądam dużo telewizji i filmów" — spytał Spencer. "Mamy zespół z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem w tworzeniu gier wideo. Uwielbiam, kiedy tworzymy nowe franczyzy. Właśnie wydaliśmy Avowed, właśnie skończyłem recenzję South of Midnight, gry, która wychodzi i która jest tak niesamowita. Chcę, aby nasz zespół pozostał bardzo skoncentrowany... Jesteśmy organizacją zajmującą się grami wideo".
"Naprawdę staram się, abyśmy skupili się na byciu świetnym twórcą interaktywnej rozrywki, gier wideo, a potem, jeśli pojawią się te inne możliwości, świetnie. Ale zaczynamy większość IP, prawie wszystkie nasze nowe IP, od pytania, jak to będzie grać?" – kontynuował. "Ponieważ mechanika gry w serię jest unikalnym składnikiem, który mamy w naszym procesie tworzenia gier wideo i myślę, że jest to równie ważne, jak budowanie świata i postaci, i to jest obszar, w którym po prostu chcę, aby nasze zespoły nadal wprowadzały innowacje".
Tak więc, chociaż projekty takie jak A Minecraft Movie mogą być hitami do zarabiania pieniędzy, nie kusi to Xbox do rozpoczęcia tworzenia IP wyłącznie ze względu na adaptacje, które mogą przynieść. Warto zauważyć.