Jako pierwsza gra z serii Civilization od prawie dekady, Civilization VII wprowadziła kilka dużych zmian w tradycyjnej formule. Była mechanika Wieków, podział na cywilizacje i przywódców i wiele więcej. Narracje wyróżniały się dla wielu graczy jako ekscytująca nowa funkcja i najwyraźniej zostały zainspirowane przez nieoczekiwane źródło.
Przemawiając podczas panelu na GDC w tym roku, dyrektor ds. narracji Civilization VII, Cat Manning (dzięki, GamesRadar), wyjaśniła, jak doszło do powstania narracji. "Warhammer 40,000: Chaos Gate był ogromnym punktem zwrotnym, ponieważ zaczęliśmy rozmawiać o tym, jak ten system mógłby wyglądać" – powiedziała.
"Gry takie jak FTL [Faster Than Light] eksperymentowały z tym. To był dla nas ogromny punkt kontaktowy. Są też gry takie jak Paradox, Amplitude, Battletech i Warhammer Chaos" – dodała. Manning wyjaśnił, że systemy w cywilizacji działają w zasadzie jako jedna ciągła jazda tam i z powrotem, ponieważ każda akcja, którą podejmujesz, wysyła sygnały do innych części gry.
"Jeśli kupisz, powiedzmy, jednostkę za złoto, możesz natychmiast otrzymać wydarzenie fabularne powiązane z tą jednostką" – powiedziała. "A to dlatego, że system jest po prostu zawsze w tle i nasłuchuje".
Civilization VII jest już dostępna na PC, PlayStation, Xbox i Nintendo Switch.