Polski
Gamereactor
wiadomości

Techland: PSSR jest ważniejszy niż mocniejsza karta graficzna w PlayStation 5 Pro

Tymon Smektała: "To świetna inicjatywa, ponieważ w przyszłości może ona pozwolić deweloperom skupić się nieco mniej na wydajności i mieć większą swobodę twórczą".

HQ

Sony wprowadza na rynek stosunkowo drogą konsolę PlayStation 5 Pro z dwiema kluczowymi innowacjami: wykorzystuje technikę skalowania podobną do DLSS o nazwie "PSSR" lub PlayStation Spectral Super Sampling i ma więcej koni mechanicznych dzięki ulepszonemu procesorowi graficznemu.

Ale jeśli zapytasz programistów z Techlandu, to pierwsze może być znacznie ważniejsze niż drugie. W wywiadzie dla GamingBolt, Tymon Smektała z Techlandu mówi, że PSSR może być bardzo kluczowy:

"Dopiero zaczynamy odkrywać pełne możliwości PS5 Pro, ale już teraz jest to ekscytujące, ponieważ daje nam znacznie większą elastyczność w zakresie grafiki i wydajności. Zwiększenie wydajności graficznej pozwoli nam zwiększyć wierność wizualną, zwłaszcza w przypadku złożonych szczegółów otoczenia, takich jak efekty pogodowe, które są bardzo kluczowe dla doświadczenia w Dying Light: The Beast. Ten rodzaj mocy oznacza również ogólnie płynniejszą rozgrywkę w wyższych rozdzielczościach, a to jest bardzo ważne w grze takiej jak nasza, w której najwyższy poziom immersji ma ogromne znaczenie. PSSR firmy Sony jest znaczącym krokiem naprzód w technologii supersamplingu, z którą eksperymentują inne firmy. To świetna inicjatywa, ponieważ w przyszłości może to pozwolić programistom skupić się nieco mniej na wydajności i mieć większą swobodę twórczą. Jeśli to, co proponuje Sony, stanie się nowym standardem, to PSSR może potencjalnie okazać się nawet ważniejszy niż bezpośredni wzrost mocy GPU, który dostarcza konsola.

Wymaga to jednak wsparcia programistów z bliska i daleka do pracy nad PSSR, zyskując w ten sposób więcej zasobów systemowych do wydania na inne rzeczy.

Techland: PSSR jest ważniejszy niż mocniejsza karta graficzna w PlayStation 5 Pro


Wczytywanie następnej zawartości