Polski
Gamereactor
wiadomości
Featured: Gamescom 2024 Coverage

Tencent rozszerza swoją inicjatywę Venture Lab

Największa na świecie firma zajmująca się grami intensywnie inwestuje w małe start-upy.

HQ

Tencent zwiększa wysiłki w ramach swojej inicjatywy Venture Lab, części firmy, która działa równolegle z jej programem Level Infinite, przy czym Venture Lab pomaga małym start-upom i Level Infinite pomaga już istniejącym firmom.

Venture Lab, prowadzony przez Tencent's Juno Shin, składa się z około 20 ekspertów branżowych, którzy pomagają programistom w inwestycjach, publikacjach, marketingu i wielu innych biznesowych aspektach prowadzenia startupu.

Przemawiając w Gamescom, Shin powiedział: "Nadszedł właściwy czas, aby uczynić Venture Lab bardziej oficjalną i bardziej publiczną ofertą, z której możemy być dumni.

"Po współpracy z setkami studiów czasami cieszysz się sukcesem i, niestety, częściej dzielisz ból porażek - ale taka jest natura tego biznesu, prawda?

"Jest tak wiele typowych błędów popełnianych przez studia, zwłaszcza te na wczesnym etapie rozwoju, ponieważ nikt nie rodzi się jako CEO. Ci ludzie są po prostu z natury pozytywnie nastawionymi, optymistycznymi twórcami, ale niekoniecznie są bardzo doświadczonymi menedżerami lub wiedzą o zakładaniu konta bankowego, kwestiach płacowych i technologicznych oraz rozmowach z wydawcami i platformami.

"Naszym zadaniem jest naprawdę pomóc zmniejszyć ryzyko popełnienia tych samych błędów i pokazać, jak zmaksymalizować wskaźnik sukcesu w ich pierwszej grze".

Oczywiście, Shin zauważył, Tencent to biznes - z pewnością nie stała się największą na świecie firmą zajmującą się grami dzięki hojności, ale dzięki podejmowaniu mądrych decyzji biznesowych. Shin jest głęboko przekonany, że rozszerzenie inicjatywy Venture Lab jest jednym z nich.

Powiedział: "Nie jesteśmy firmą filantropijną, prawda? Nie bez powodu to robimy.

"Wszystkie innowacje w końcu pojawiają się w małych studiach lub przy tworzeniu nowych rzeczy. Rust, No Man's Sky i tak dalej - wszystkie studia są małe, może 13 lub 14 osób. Ale to oni są tymi, którzy naprawdę starają się unowocześnić nowy gatunek gier, ponieważ nie mają nic do stracenia i przede wszystkim nie mają nic.

"Jak więc zmaksymalizować wolność twórczą? Jedynym sposobem, aby to zrobić, jest założenie nowego studia, nowego projektu i podjęcie maksymalnego ryzyka. Bo w przeciwnym razie, jeśli staniesz się dużą firmą, taką jak Tencent, musisz dbać o rentowność i zrównoważony rozwój.

"Wiele dużych sukcesów, którymi się teraz cieszymy, zaczęło się od bardzo małych studiów. Na przykład Riot Games, ale nawet Enshrouded, Last Epoch, i Black Myth: Wukong. Wierzymy, że stawianie na sukces studiów na wczesnym etapie rozwoju i pomaganie im w osiągnięciu sukcesu leży w naszym najlepszym interesie, abyśmy mogli wspólnie tworzyć te sukcesy i cieszyć się nie tylko przełomem twórczym, ale także finansowym.

"Robimy to w naszym najlepszym interesie w tym samym czasie, więc wygrywamy, ale oni również wygrywają, a konsumenci wygrywają, ponieważ jest nowa innowacja w grze od nowego studia, a nie sequel za sequelem" (dzięki, GamesIndustryBiz).

Tencent rozszerza swoją inicjatywę Venture Lab
Tencent Games


Wczytywanie następnej zawartości