Polski
Gamereactor
wiadomości
Star Wars Outlaws

Thomas Andrén o tym, jak prowadzić studio Massive tworzące technologie i gry w Ubisofcie

Czy Przebiśnieg pomoże tworzyć filmy? Czy Massive będzie współpracować z większą liczbą obiektów Disneya w przyszłości? Rozmawialiśmy z dyrektorem zarządzającym studia w Los Angeles.

HQ

W przeddzień Ubisoft Forward w Los Angeles mieliśmy okazję odwiedzić jego miejsce, The Magic Box, aby usiąść z Thomasem Andrénem z Massive Entertainment. Dyrektor zarządzający firmy powitał Gamereactor i był gotów mówić o wszystkich sprawach Massive z bardziej ludzkiego, obejmującego całe studio punktu widzenia. Było to uzupełnienie i w przeciwieństwie do dwóch innych bardziej kreatywnych wywiadów, które również nakręciliśmy z jego programistami, aby dowiedzieć się więcej o dwóch nadchodzących hitach AAA, otwartym świecie, przygodowych i filmach: Avatar: Frontiers of Pandora i Star Wars Outlaws.

Tutaj możesz obejrzeć pełny czat z napisami, ale poniżej wyodrębniliśmy kilka fragmentów dla tych z was, którzy wolą czytać dalej ...

HQ

"Tak, jesteśmy bardzo podekscytowani", przyznaje Andrén, zapytany o wpływ Star Wars Outlaws' na zespół kilka godzin wcześniej, na Xbox Games Showcase i o to, jak Massive i Ubisoft wydawały się w pewien sposób "kraść show". "Uczucie w zespole, oglądałem to z zespołem, kiedy przygotowywaliśmy Ubisoft Forward,  Ogólne odczucia są po prostu takie, że to wielka przyjemność mieć okazję pokazać fanom, nad czym pracujemy. Jesteśmy więc bardzo szczęśliwi, że teraz to wydaliśmy".

"Myślę, że pasja bierze się z naszego talentu w studiu", dodaje później w rozmowie na ten sam temat. "Wszystko, co robimy, pochodzi od podstaw, że tak powiem, tam właśnie pojawia się kreatywność i myślę, że ogólnie powiedziałbym, że pasja pochodzi z naszego talentu".

Tak więc, pochodząc z Avatara, teraz Gwiezdnych Wojen, co Massive może dodać do tak ukochanych franczyz w formacie gier, biorąc pod uwagę ich zasady?

"Ogólnie rzecz biorąc, Massive to studio skupiające się na jakości, więc oczywiście jest to rdzeń tego, co robimy", opisuje dyrektor zarządzający. "Mamy również dwa niesamowite zespoły pracujące obecnie z jednymi z największych rozrywkowych adresów IP na świecie. A współpraca, którą mamy globalnie również w ramach Ubisoftu, naszych partnerów w Ubisofcie, aby stworzyć tę grę, jest teraz dla nas wielką szansą. "

Jeśli jest ktoś, kto nie wie, Avatar: Frontiers of Pandora (który wygląda świetnie po naszych pierwszych wrażeniach) jest wynikiem ścisłej współpracy między Massive Entertainment i Lightstorm Entertainment Jamesa Camerona, więc zapytaliśmy o tę współpracę, aby przekształcić fabułę filmu w grywalny świat. Przypadkowo oba studia są najnowocześniejsze pod względem stosowania nowych technologii w swoich dziedzinach.

"Jeśli chodzi o współpracę między partnerami, była ona bardzo dobra i bardzo przejrzysta przez cały czas, a między nami jest to naprawdę zdefiniowane partnerstwo", Andrén wyjaśnia o pracy z zespołem Camerona. "Tak więc, współpraca nad procesami twórczymi, współpraca przy produkcji i jest to bardzo bliska współpraca, więc mamy niesamowite partnerstwo".

HQ

Ale poza dwoma pełnymi zespołami tworzącymi gry, Massive ma również udział w Ubisoft Connect (wieloplatformowym ekosystemie usług Ubi), a także, oczywiście, we własnym silniku, który pierwotnie stworzyli, a następnie ewoluowali, aż stał się znakiem towarowym wydawcy: Przebiśnieg.

"To jest fajna część, ponieważ jesteśmy od końca do końca", śmieje się dyrektor zarządzający, gdy zapytano go, jak można zarządzać tak wieloaspektową firmą. Mamy więc własny silnik gry, Snowdrop, który staje się teraz globalnym silnikiem gry dla Ubisoftu, rozwijanym w wielu studiach, więc to niesamowite, że mamy okazję podzielić się tym teraz z innymi grami. I myślę, że właśnie po drodze grałem Mario + Rabbids, a pierwszą rzeczą, która się pojawia, jest oczywiście logo Przebiśniegu, więc myślę, że jest to bardzo pozytywna droga naprzód w Ubisofcie w tej chwili.

"A potem tworzymy gry", kontynuuje w filmie, "mamy swoje gry, a także mamy [Ubisoft] Connect, więc jesteśmy od końca do końca, i to jest również wyjątkowa pozycja, aby móc wyciągnąć wszystkie wnioski z tych wszystkich projektów, aby w końcu zrobić jakość, której potrzebujemy w naszych grach,  i stworzyć to, na co czekają fani".

Poza tym, jeśli chodzi o przebiśnieg i jego skalowalność (od urządzenia przenośnego, takiego jak Nintendo Switch, do najnowszego, mocniejszego sprzętu) w ciągle zmieniającej się przestrzeni z nowymi wydaniami każdego roku, "współpracujemy oczywiście z Snowdrop i partnerami, to ciągły proces", a według słów Andréna "ten silnik staje się teraz globalną częścią,  więc mandaty w różnych studiach są różne, a pracując w podejściu opartym na współpracy w Ubisofcie, możemy upewnić się, że jesteśmy na krawędzi rozwoju silnika gry, więc jest to bardzo pozytywny proces w tej chwili w Ubisofcie. "

"Przebiśnieg jest tam dla gier", dodaje później, zapytany o to, w jaki sposób zespół techniczny opiera swoje nowe rozwiązania na potrzebach własnych artystów. "Tak więc wszystko, co robimy w Snowdrop, ma na celu ulepszenie gier, które robimy teraz i przyszłych gier, oczywiście, a teraz staje się globalne dzięki silnikowi Snowdrop, daje nam to większą możliwość pracy z naszymi artystami i wszystkimi, aby zobaczyć, czego potrzebujemy w przyszłości. "

HQ

Ponieważ Massive jest zaangażowany w produkty takie jak Avatar, Star Wars i technologia Snowdrop, połączyliśmy dwa do dwóch i zastanawialiśmy się, czy Massive może iść tą samą ścieżką, co Epic Games, oferując swój silnik jako narzędzie dla filmowców do tworzenia bogatszych światów fantasy.

"Tak naprawdę nie mogę mówić o przyszłości", Andrén nie chciałby się zobowiązać, "ale dzisiejszy silnik jest świetnym narzędziem dla naszych programistów i jest to również narzędzie dla części kreatywnej, z naszymi reżyserami i dyrektorami kreatywnymi do wykorzystania, do ulepszania naszych gier również w przyszłości, więc jest to ciągły rozwój i nie mogę podać żadnych szczegółów na temat niczego innego w tej chwili. "

Nie potwierdziłby też ani nie zaprzeczył żadnej potencjalnie nowej współpracy z Disneyem poza dwoma wyżej wymienionymi adresami IP, pomimo naszej próby, ponieważ "myślę, że dla nas jako Ubisoft Massive skupiamy się teraz na dostarczaniu jednej gry w 23 i jednej grze w 24, więc to jest teraz nasz całkowity cel, a co przyniesie przyszłość, nie mogę teraz podać żadnych szczegółów".

Wreszcie, biorąc pod uwagę wszystkie różne tematy, chcieliśmy dowiedzieć się więcej o życiu w Massive, co jest nazwą ich własnych zakulisowych seriali dokumentalnych, ale dosłownie zapytaliśmy o kulturę studyjną i bardziej ludzką stronę rzeczy w biurze w Malmö.

"Przede wszystkim zaczyna się od przejrzystości i zaczyna się oczywiście ode mnie jako dyrektora zarządzającego w Massive", z dumą odpowiada Andrén. "Aby być przejrzystym w organizacjach, ściśle współpracujemy z naszymi pracownikami i mamy dobrą współpracę, znajdując sposoby komunikowania tego, co robimy, cross-project w studio, nad technologią i tak dalej, więc jest to ciągły proces i myślę, że cały czas go rozwijamy i ulepszamy,  ale myślę, że kultura Massive jest trochę wyjątkowa sama w sobie, ponieważ jest bardzo przejrzysta, więc jest to bardzo kreatywna kultura. "

Jednak jedna rzecz nie wydaje się tak ciągła, jak wszystko inne: rozwój studia, które ponownie stało się dość masowe już w ostatniej dekadzie.

"Myślę, że jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, gdzie jesteśmy teraz", podsumowuje dyrektor zarządzający w odniesieniu do potencjalnych ekspansji. Myślę, że mamy sporą wielkość studia, możemy robić to, co chcemy i teraz chcemy skupić się na udostępnieniu tych dwóch gier naszym fanom. W tej chwili jesteśmy stabilni, podoba nam się to, gdzie jesteśmy teraz".

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości