Jednorożec Charlie był jedną z pierwszych rzeczy, które stały się wirusowe na YouTube. Gromadząc miliony wyświetleń, serial animowany był równie dziwny, co atrakcyjny dla młodszej publiczności i wygląda na to, że niektórzy ludzie pracujący przy MultiVersus byli fanami serii filmów krótkometrażowych FilmCow.
W usuniętym już poście na Twitterze/X, MultiVersus pochwalił się kolorową wersją Reindoga, którego nazwali Charlie. Wariant Reindoga w szortach miał jeden róg, jak jednorożec, i był jaskrawo ubarwiony. Jason Steele, twórca Charliego Jednorożca, nie został wcześniej poinformowany o tym ukłonie i nie jest z tego powodu zbyt szczęśliwy.
"MultiVersus to gra Warner Bros, firmy o rocznych przychodach około 40 miliardów dolarów. Tutaj wykorzystują moją pracę, bez pozwolenia, do reklamowania swojej gry" – powiedział, cytując tweeta z oryginalnego posta.
"Wszyscy bawimy się tutaj szybko i luźno z prawem własności intelektualnej, ale kiedy jesteś firmą wartą miliardy dolarów, która reklamuje swoją grę Intellectual Property Horde, powinieneś przynajmniej uzyskać pozwolenie na korzystanie z pracy innych ludzi" – kontynuował Steele.
Jednorożec Charlie to kawałek historii internetu, co najwyraźniej oznacza, że jest to uczciwa gra. Interesujące jest to, że jak wskazano w komentarzach pod postem Steele'a, gdyby sytuacja się odwróciła, FilmCow tonąłby w usuwaniach z YouTube.