Polski
Gamereactor
wiadomości

Twórca gry wyjaśnia, dlaczego tworzenie tytułów AAA trwa tak długo

Twórca Dragon Age: The Veilguard opowiada o tym, dlaczego wydaje się, że granie w AAA trwa coraz dłużej.

HQ

Gry bardzo różnią się od tego, co było dziesięć, a nawet pięć lat temu, a jedną z głównych różnic, które ludzie zauważają, jest to, że tworzenie gier AAA zajmuje niewiarygodnie dużo czasu. Gdyby teraz zaczęto tworzyć dużą grę, prawdopodobnie spodziewalibyśmy się, że będzie ona dostępna na konsolach nowej generacji.

Mark Darrah, weteran BioWare i obecny konsultant Dragon Age: The Veilguard, opowiedział na swoim kanale YouTube o tym, dlaczego tworzenie gier AAA zajmuje tak dużo czasu. W 25-minutowym filmie Darrah wyjaśnia, dlaczego widzimy, że gry są ogłaszane na wiele lat przed rozpoczęciem prac.

Według Darrah ważne jest, aby gra była w świadomości publicznej, nawet jeśli deweloper nie będzie nad nią pracował przez jakiś czas. "Może to być spowodowane tym, że lista wydawców jest trochę słaba i chcą, aby publiczność pamiętała, że wciąż ma ważne gry w tylnej kieszeni. Może to być spowodowane tym, że studio chce, aby gra została ogłoszona, ponieważ obawiają się, że wydawca może ją zabić w przeciwnym razie" – powiedział.

Studia najwyraźniej sprawiają wrażenie, że ta odległa gra jest rozwijana równolegle z priorytetem studia, co według Darrah prawie nigdy się nie zdarza. Inne czynniki, takie jak rozmiar gry, zaangażowany zespół i szczegółowość funkcji, mogą również oznaczać, że tworzenie gry zajmuje prawie dekadę.

Twórca gry wyjaśnia, dlaczego tworzenie tytułów AAA trwa tak długo


Wczytywanie następnej zawartości