Najbardziej rozreklamowaną premierą gry w zeszłym miesiącu był prawdopodobnie Star Wars Outlaws. Niestety, nie do końca uzyskał oceny, na które wielu liczyło, a także pojawiły się niepotwierdzone doniesienia, że sprzedaż była mniej niż znakomita.
Teraz szef Ubisoftu, Yves Guillemot, potwierdził to w wewnętrznym liście do pracowników firmy, w którym pisze między innymi (via Insider Gaming):
Początkowa sprzedaż "Star Wars Outlaws " okazała się słabsza niż oczekiwano, pomimo solidnych ocen od graczy, którzy docenili wierną transkrypcję istoty i bogactwa oryginalnej trylogii: 76 na Metacritic, 3,85/5 w PS Store, ~4/5 na Xbox i 4,4/5 na Epic. Podczas gdy gracze chwalą wyczucie szczegółów i piękno grafiki, skuteczność systemu reputacji i ujmujące postacie, takie jak Nix, niektórzy zauważyli również obszary wymagające poprawy.
Guillemot wyjaśnia dalej, że słyszeli krytykę i że "zespoły programistów już ciężko nad tym pracują, skupiając się na problemach z zapisem, mechanice skradania się, częstszych punktach kontrolnych zadań i lepszej sztucznej inteligencji NPC. Zespoły deweloperskie już ciężko nad tym pracują, koncentrując się na problemach z zapisem, mechanice skradania się, częstszych punktach kontrolnych zadań i lepszej sztucznej inteligencji NPC".
Konsumenci stają się coraz mniej cierpliwi w stosunku do gier wydanych w stanie niedokończonym, co również zostało poruszone w liście (i mówi się, że stoi za decyzją o opóźnieniu Assassin's Creed Shadows ). Zobaczymy, co to oznacza dla przyszłych gier Ubisoftu, ogólnej strategii firmy, a także dla Massive, które dostarczyło teraz dwa wspaniałe, ale słabo radzące sobie licencjonowane tytuły z rzędu, pierwszym z nich był Avatar: Frontiers of Pandora, który miał premierę dziewięć miesięcy temu.
Czy jesteś zaskoczony, że Star Wars Outlaws nie poradził sobie lepiej komercyjnie?