Polski
Gamereactor
wiadomości
Ultimate Summer

Ultimate Summer debiutuje na PC

Krwawe tower defense trafi też na konsole.

Ultimate Summer, pokręcona mieszanka prymitywnej młócki à la Serious Sam oraz niekoniecznie heroicznej obrony w stylu gier tower defense, debiutuje na PC. Na 15 stycznia zaplanowano premierę w trybie wczesnego dostępu (Steam Early Access), który potrwa do maja br. To najbardziej krwawe w historii tower defense ma trafić później też na konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch.

Nad Ultimate Summer pracuje polskie studio Asmodev, które ma na koncie wydane już na PC rytmiczno-demoniczne Infernal Radiation. Równocześnie studio nadal tworzy swoje opus magnum, jakim będzie Priest Simulator. Wydawcą Ultimate Summer jest Ultimate Games S.A.

Nowy projekt studia Asmodev łączy w sobie elementy klasycznych strzelanek i gier tower defense. Skupiająca się na jednoosobowej rozwałce rozgrywka oferuje też m.in. zbieranie surowców oraz ustawianie pułapek i wieżyczek. Jak wskazują twórcy, Ultimate Summer to miks dobrze znanych graczom elementów i mechanik, ale jest jednocześnie najbardziej krwawą grą tower defense w historii gatunku.

„Chcieliśmy zrobić do bólu generyczne tower defense. Po części się udało, bo w istocie jest to odgrzany kotlet sojowy. Po części się nie udało, bo wyszedł pełnokrwisty. To dlatego, że dorzuciliśmy mechaniki typowe dla innych gatunków. Zbieranie surowców, arsenał broni, sklepy, rozwój postaci, hemoglobina, halucynacja, dwutlenek węgla, taka sytuacja" - bredzi w amoku jeden z twórców gry, Mim.

Ultimate Summer opowiada nieszczególnie subtelną historię emerytowanego rzeźnika, który trafia na Wyspę ZOO, by spędzić tam ciche wakacje. Niestety, specyficzny bohater przypadkowo miesza się w konflikt ze zjednoczonymi siłami Nieba, Piekła, Czyśćca, Cthulhu, Mięsożerców i Obcych.

„To niskobudżetowa produkcja w całkiem uczciwej, niskiej cenie. Ultimate Summer ma rodowód w fascynacji Castle Fightem, czyli modem do WarCrafta III. Nie jesteśmy specjalnie kreatywni, więc część rozwiązań po prostu ukradliśmy. W hołdzie Twórcom" - przyznaje Mim.

Już od debiutu we wczesnym dostępie Ultimate Summer będzie w pełni grywalne i możliwe do ukończenia. W trakcie kilku kolejnych miesięcy ekipa Asmodev zamierza m.in. wprowadzić nowy system udźwiękowienia, rozszerzyć ścieżkę dźwiękową oraz dodać nowe poziomy trudności.

Ultimate Summer
Ultimate SummerUltimate SummerUltimate Summer
Ultimate SummerUltimate SummerUltimate Summer

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości