W czasach, gdy gry sportowe są zwykle naszpikowane wszelkiego rodzaju oficjalnymi licencjami, sportowcami, markami, lokalizacjami, logotypami i tak dalej - to wyzwalające, że wciąż istnieją mniejsze tytuły, w których rozgrywka jest w centrum uwagi.
Jednym z przykładów jest niedawno wydany tytuł bokserski brytyjskiego dewelopera Steel City Interactive Undisputed. Spotkała się z naprawdę dobrymi recenzjami i najwyraźniej było to coś, na czym gracze byli zainteresowani. Według GamesIndustry.biz, tytuł (który został wydany zaledwie tydzień temu) jest teraz oficjalnie sprzedany w milionie egzemplarzy.
Strona przeprowadza wywiad z szefem studia, Ashem Habibem, który opowiada o szczęśliwej historii, jaką był ten projekt, mimo że istniało zarówno ryzyko, jak i wyzwania:
"Rzuciłem pracę. Włożyłem wszystkie swoje zasoby i wszystko w założenie firmy. I od tego momentu po prostu wyrosły mu nogi.
Potem zaangażowaliśmy ludzi z branży bokserskiej. A potem ludzie z branży gier... Co było o wiele trudniejsze, szczerze mówiąc. Bo tutaj mówiłem, że zamierzamy zrobić tę wielką grę bokserską, ale mam zerowe doświadczenie, zero budżetu... To po prostu brzmi trochę jak szalona mrzonka".
Ale podczas gdy Habib jest oczywiście zachwycony sukcesem i twierdzi, że przekroczył oczekiwania wydawcy, nie było niespodzianką, że istniało stłumione zapotrzebowanie na dobrą grę bokserską:
"Od 12 do 13 lat nie było meczu bokserskiego. Sposób, w jaki przeprowadziliśmy wczesny dostęp i zbudowaliśmy naszą społeczność, a także liczby, które widzieliśmy... Liczyłem na całkiem niezły start.
Ale to jest mój pierwszy raz. Nie mam żadnych punktów odniesienia, z którymi mógłbym to porównać. Mógłbym zachowywać się jak rozpieszczony bachor i mówić: "Milion to milion, co to w ogóle znaczy?". Ale tak naprawdę wiem, że to dość niesamowite osiągnięcie jak na pierwszy tytuł niezależnego studia. I przekroczyliśmy nasze prognozy, które miał wydawca".
Jak pisaliśmy w naszej recenzji, Undisputed to świetna gra i mamy nadzieję na kolejne kamienie milowe dla debiutanckiego tytułu Steel City Interactive.