Na IndieDevDay 2024 w Barcelonie nakręciliśmy 26 wywiadów na temat projektów różnej wielkości i gatunku, ale tylko jeden z nich miał uszkodzony dźwięk. Więc nie, nie możecie obejrzeć poniżej naszego pełnego wywiadu z Pere Albacarem i Frankiem Povarchikiem z Guateke Studios, ale możecie obejrzeć zwiastun filmu Sands of Hope i dowiedzieć się nieco więcej na ten temat.
"Tak więc w tej grze nie ma walki i jest ona bardzo oparta na doświadczeniu poznawania tego świata, tej pustyni i tego, jak przywrócić na niej równowagę" – powiedział nam Pere na IDD i musicie nam uwierzyć na słowo. A mówiąc o inspiracjach, dodał później, że "jest dla wszystkich, którzy kochają gry takie jak The Short Hike i [z góry] Zelda", z poczuciem prostej eksploracji pierwszej i dodatkowej mechanicznej złożoności drugiej.
W tej nieliniowej grze niezależnej, osadzonej w małym, ale otwartym świecie, gracze kontrolują nowo stworzonego robota eksplorującego pustynny krajobraz, aby odkryć jego ukryte sekrety w towarzystwie psa. Jak pokazuje zarówno zwiastun, jak i poniższe zrzuty ekranu, tytuł zawiera grafikę 3D-pixel art oraz obsadę uroczych/unikalnych postaci. Jak wyjaśnili twórcy podczas wydarzenia, rozgrywka polega na wykorzystywaniu zdolności magnetycznych do poruszania się po piaszczystym terenie i rozwiązywania zagadek, stopniowo budując więź z porzuconym towarzyszem robota.
Guateke jest obecnie w jednej czwartej w fazie rozwoju Sands of Hope, która najpierw pojawi się na Steamie, "potem zobaczymy, czy uda nam się ją zdobyć na innych platformach".