Polski
Gamereactor
wiadomości

Wczesna walka Hideo Kojimy o opowiadanie historii w grach wideo

Jak jeden z wizjonerów ukształtował narracyjny potencjał medium gier.

HQ

Na początku istnienia gier, kiedy na scenie królowały piksele 2D, Hideo Kojima marzył już o czymś większym. Zgodnie z jego ostatnimi komentarzami w podcaście After 6 Junction 2, Kojima spotkał się z oporem, gdy zaproponował, że gry wideo mogą opowiadać znaczące historie. W tamtych czasach wydawcy i deweloperzy odrzucali opowiadanie historii jako nieistotne, pozostawiając Kojimę i jego zespół do stoczenia ciężkiej bitwy, aby udowodnić, że jest inaczej.

Zaangażowanie Kojimy w swoją wizję wykraczało poza normę – podobno przeczytał ponad 300 książek, aby lepiej rozwijać swoje pomysły, płacąc nawet za zasoby z własnej kieszeni. Jego wiara w łączenie interaktywności z fascynującą narracją ostatecznie doprowadziła do przełomowych tytułów, które na zawsze zmieniły branżę.

Patrząc wstecz, fascynujące jest wyobrażenie sobie, jak mógłby ewoluować krajobraz gier, gdyby Kojima porzucił swoje marzenie. Czy opowiadanie historii w grach wideo osiągnęłoby obecne wyżyny, gdyby nie jego wczesne wysiłki?

Jakie jest Twoje zdanie na temat tego, jak wyglądałyby dzisiejsze gry bez wytrwałości Kojimy?

Wczesna walka Hideo Kojimy o opowiadanie historii w grach wideo


Wczytywanie następnej zawartości