Dziś rynek gier wideo wydaje się bardziej nasycony niż kiedykolwiek. Podczas gdy jesteśmy nieustannie bombardowani nowymi tytułami, zarówno niezależnymi, jak i AAA, a także wszystkim pomiędzy, starzy ulubieńcy wciąż walczą o naszą uwagę, a wszyscy mamy zaległości, które musimy przeżuć. Oznacza to, że naprawdę zebranie publiczności jest trudniejsze niż kiedykolwiek, ale weteran Rockstar, Leslie Benzies, ma kilka rad dla deweloperów.
"Nie ma już godzin w ciągu dnia, nie ma już ludzi, którzy grają w gry wideo, więc baza użytkowników jest skończona" – powiedział magazynowi Edge (za pośrednictwem GamesRadar). "Jest tak wiele gier i myślę, że zaczynamy odczuwać tego skutki w ciągu ostatniego roku, w postaci zamknięć i zwolnień".
"W dzisiejszych czasach trzeba patrzeć na swoje dane analityczne. Musisz zobaczyć, w co ludzie chcą grać... Myślę, że jako branża musimy stać się mądrzejsi, aby wiedzieć: "Czy ludzie naprawdę będą chcieli w to grać?". "
Benzies pracuje obecnie nad MindsEye, nową strzelanką od Build A Rocket Boy i IO Interactive. Być może nie ma racji co do tego, że nie ma już ludzi, którzy mogliby grać w gry wideo, ale zdecydowanie wydaje się, że w dzisiejszych czasach nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby wszyscy mogli stać się milionami sprzedanych egzemplarzy. Będziemy musieli zobaczyć, czy branża będzie w stanie się dostosować i dowiedzieć się, w co gracze chcą grać.