Polski
Gamereactor
wiadomości
Cyberpunk 2077

Weteran RPG Josh Sawyer nie jest fanem romansów RPG, ale uważa, że Cyberpunk 2077 ma rację

Projektant Pentiment, Pillars of Eternity i Fallout: New Vegas

HQ

Romanse RPG mogą być czasami trochę niezręczne. Trudno jest wydobyć prawdziwe, ludzkie uczucie z porwania się pół-elfią dziewczyną, wybierając odpowiednie opcje dialogowe. Josh Sawyer, doświadczony projektant gier RPG, z pewnością ma do nich skrupuły, ale uważa, że gdyby kiedykolwiek miał zobowiązać się do stworzenia systemu romansów RPG, oparłby go na jednej grze.

Ta gra to Cyberpunk 2077, tytuł, który wyróżnia się dla Sawyera, ponieważ traktuje swoje romanse nieco inaczej. Nie próbujesz poderwać swojego ukochanego w środku sześcioosobowej imprezy. Zamiast tego rozwijasz się indywidualnie z postacią, spędzając z nią czas, rozwijając relację, a następnie nie będziesz w stanie robić dalszych postępów, dopóki ścieżka krytyczna nie zostanie posunięta.

"Powiedzmy, że robisz coś z Judy, a potem, kończysz to, masz konwój, a ona mówi: 'Muszę iść zrobić kilka rzeczy, pa'" – powiedział Sawyer w rozmowie z PCGamer. – Odeszła i nie usłyszysz od niej, dopóki nie upłynie czas i prawdopodobnie dopóki nie osiągniesz krytycznej ścieżki. Jest wbudowane tempo, więc rozwój ludzkiego komponentu tej relacji jest rozwijany w oparciu o treści, które są specjalnie stworzone dla was dwojga, tak jakby były treścią tylko dla was i Judy. Rzeka w ogóle się do tego nie zalicza.

"Część z nich to wartość produkcyjna, która, oczywiście, Obsidian niekoniecznie jest dużą firmą zajmującą się przerywnikami filmowymi" – powiedział Sawyer, wyjaśniając, dlaczego być może niektóre studia podchodzą do romansów inaczej niż inne. "Larian robi to bardzo dobrze. Oczywiście CDPR robi to wyjątkowo dobrze. BioWare również robi to dobrze."

Poza przerywnikami filmowymi, Sawyer uważa, że tempo jest nadal królem. "Nie mówię, że są bezbłędne, ale naprawdę podoba mi się ten sposób, w jaki je robię. Gdybym miała opierać romanse na czymkolwiek, prawdopodobnie zrobiłabym coś takiego".

Cyberpunk 2077

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości