Grupa osób, które wcześniej pomogły światu Minecraft, Valheim i Deep Rock Galactic, podczas swojego pobytu w Coffee Stain i Mojang, postanowiła połączyć siły i stworzyć nową wytwórnię wydawniczą, która będzie starała się wyróżnić niezależne projekty tworzone przez mniejsze zespoły z krajów nordyckich.
Ta wytwórnia będzie znana jako Three Friends i jest współtworzona przez Alberta Säfströma, Daniela Kaplana, Sebastiana Badylaka, i Johana Hermerena. Misją marki będzie pomoc programistom w realizacji ich wizji i zapewnieniu, że projekt dotrze do szerszego grona odbiorców i stanie się komercyjnie opłacalny.
Wytwórnia będzie starała się działać zgodnie z trzema mantrami; "Get in Early, Build it Right", "Pick the Right Battles" i "Guidance, Not Control", a wszystkie trzy są wyrzeźbione pod pretekstem, że indie nie mają budżetu AAA, ale mają ściślejszą kontrolę twórczą, której brakuje niektórym projektom, które obejmują setki deweloperów.
Mówiąc o założeniu Three Friends, Säfström stwierdził: "Nie ma żadnej sekretnej sztuczki w tworzeniu świetnej gry – nie chodzi o jeden wielki pomysł, ale o odpowiedź na tysiące drobnych pytań po drodze. Właściwe wybory we właściwym czasie sumują się, kształtując końcowe doświadczenie. Ściśle współpracujemy z programistami, aby stworzyć środowisko, w którym pomysły mogą dojrzewać, nie zbaczając z kursu, pomagając zespołom skoncentrować wysiłki i jak najlepiej wykorzystać ich czas i zasoby".
Three Friends podpisał już kontrakty na kilka różnych projektów niezależnych, ale ujawni je dopiero wiosną 2025 roku.