Polski
Gamereactor
wiadomości
Arranger: A Role-Puzzling Adventure

Więcej o Aranżerze i o tym, dlaczego Role-Puzzling Adventure była pretendentem do tytułu Game of the Show na SGF

Gra, która została pomyślana jako kostka Rubika 2D, ukaże się za trzy tygodnie ze świetnym założeniem rozgrywki i piękną, czytelną grafiką.

HQ

Nie grałem wystarczająco długo, aby dostarczyć pełnych wrażeń na Arranger: A Role-Puzzling Adventure, kiedy wypróbowałem grę na stoisku Netflix na Summer Game Fest w zeszłym miesiącu, ale z pewnością pozostawiła ona ślad, łącząc ten krótki czas z fascynującą rozmową z dyrektorem artystycznym Davidem Hellmanem i projektantem gry Nico Recabarrenem poniżej.

HQ

Wygląda na to, że będzie to coś wyjątkowego nie tylko ze względu na premiery tego lata, ale już pod względem najbardziej ekscytujących ulubieńców indie w 2024 roku, a to prawdopodobnie dzięki połączonym talentom stojącym za grą.

"Główna mechanika powstała podczas próby stworzenia kostki Rubika 2D" – mówi Nico w filmie. "Głównym celem było przede wszystkim stworzenie gry logicznej, prawda? To jest coś, co lubię projektować, ale chciałem też, żeby to było bardziej atrakcyjne, dlatego kiedy zacząłem pracować z Nickiem Suttnerem i Davidem Hellmanem, zaczęliśmy robić to jak grę przygodową. Więc w pewnym sensie to tak, jakby gra przygodowa kryła się w kilku łamigłówkach, a wszystko na świecie jest eksplorowane za pomocą tej samej mechaniki".

"Pierwszym zadaniem grafiki jest wspieranie funkcjonalności" – dodaje później Hellman, odnosząc się do znaczenia języka wizualnego w doświadczeniu opartym na mechanice. "W tym meczu, wiesz, wszystko jest na siatce. Mamy więc do czynienia z nietypowym podziałem na obiekty istotne dla rozgrywki, które znajdują się na siatce, a następnie scenerię, która znajduje się za siatką i odbiega dość daleko od konwencjonalnej reprezentacji świata. Tak więc kwestie związane z siatką są bardzo przejrzyste, bardzo ikoniczne i po prostu trzymają się logiki siatki. Ale potem, kiedy wychodzimy z polaczenia, stajemy się naprawdę luźni i faktycznie odchodzimy od spójnych punktów widzenia".

"Przede wszystkim jest to zdecydowanie zasługa Nicka Sandera, który jest scenarzystą gry" – wyjaśnia Nico, omawiając historię w Arranger i jej poczucie humoru. "Dla porównania, gra została uruchomiona w czasie pandemii, więc myślę, że jest wiele tematów z tym związanych. W całej historii gry istnieje kilka społeczności, które są rozdzielone, ale z różnych powodów i w różny sposób. Jemma ma tę osobowość, a jej naturą jest zakłócanie rzeczy na różne sposoby. A to prowadzi ją do wpadania w kłopoty, ale także do otwierania, w pewnym sensie, tych społeczności i łączenia ich w jakiś słodki sposób. Więc tak, myślę, że historia, którą opowiadamy, jest dla Jemmy historią odkrywania siebie, ale czuję, że jest to również bardzo osobista sprawa [dla nas]".

Zagraj w cały wywiad, dostępny z lokalnymi napisami, aby dowiedzieć się więcej o szalonych rzeczach, które możesz zrobić z podstawową mechaniką, sterowaniem dotykowym na tabletach i Switchu, lub o tym, jak ta mechanika rozwija się w grze. Arranger: A Role-Puzzling Adventure ukaże się 25 lipca na Netflix Games, PC, Nintendo Switch i PS5.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości