The Witcher 4 będzie podążać za strategią "najpierw konsola", z celem 60 FPS. Zostało to ujawnione przez deweloperów w wywiadzie dla Digital Foundry, w którym wspomnieli również, że nawet słabszy model Series S ma działać The Witcher 4 przy stabilnych 60 klatkach na sekundę - choć będzie to "niezwykle trudne". Oznacza to również, że duży nacisk zostanie położony na optymalizację gry na różnych platformach.
Prace techniczne z tym związane są rozległe i wymagają starannego ustalenia priorytetów struktury bazy kodu, optymalizacji renderowania i testowania w wielu różnych środowiskach. Podczas gdy Series S stanowi najtrudniejsze wyzwanie, ambicja jest jasna: stabilne i płynne doświadczenie na wszystkich konsolach. CD Projekt Red chce uniknąć powtórzenia błędów popełnionych w Cyberpunk 2077 i dąży do dopracowanego doświadczenia premierowego.
W rozmowie z Digital Foundry zespół powiedział:
"Powiem, że 60 klatek na sekundę z pewnością będzie ogromnym wyzwaniem w Series S, powiedzmy, że jest to coś, co musimy rozgryźć".
Czy myślisz, że CDPR sobie z tym poradzi - i na jakiej konsoli planujesz grać The Witcher 4 ?