Witchfire, nadchodząca gra FPS typu rogue-lite od The Astronauts, została przesunięta z Q4 2022 na początek 2023 roku.
Przemawiając w poście na blogu, dyrektor kreatywny Adrian Chmielarz wyjaśnił, że zespół podjął decyzję o przejściu z modelu gry roguelike w stylu areny na styl półotwartego świata.
Chmielarz powiedział: "Przeprojektowaliśmy podstawowe wrażenia z gry. Witchfire to nadal strzelanka z gatunku rogue-lite dark fantasy z perspektywy pierwszej osoby. Teoretycznie mieliśmy to, co najlepsze z obu światów: bariery, które służyły rozgrywce rogue-lite, będąc jednocześnie niewidzialnymi. Jednak kilka miesięcy temu zdałem sobie sprawę, że nienawidzę barier. "
Następnie powiedział, że czuje, że piękno otwartych regionów gry było niedostatecznie wykorzystywane w systemie stylu areny, ale dokonanie zmiany było większym wyzwaniem, niż się spodziewano. Było to głównie spowodowane tym, że zespół pracował nad znalezieniem właściwej równowagi pod względem odrodzenia wroga i mechaniki agresji.
Astronauci wydają się jednak pewni, że wrócili na dobre tory na coś dobrego i są pewni tej decyzji. Podsumowując, Chmielarz powiedział:
"Spodziewaj się czegoś miłego za tydzień lub dwa. Nazwijmy to Witchfire Halloween Week. Nie będzie to żaden materiał z rozgrywki, stream czy coś takiego, ale jeśli interesujesz się historią, światem i świetną grafiką 2D, będzie to uczta. "