Po Baldur's Gate III wszyscy spodziewali się, że Larian Studios i twórca D&D Wizards of the Coast natychmiast rozpoczną prace nad sequelem. Jednak deweloper i wydawca poszli swoimi drogami. Wygląda na to, że ostatecznie wyszło to na dobre, ponieważ Larian po prostu nie miał ochoty tworzyć kolejnego Baldur's Gate, ale to nie znaczy, że to koniec dla gier D&D.
Giant Skull, nowe studio założone w 2024 roku przez weterana Star Wars Jedi i God of War, Stiga Asmussena, pracuje nad nową narracyjną grą akcji osadzoną w uniwersum D&D. W rozmowie z Polygon prezes Wizards of the Coast John Hight potwierdził, że "gry cRPG, które będą tak poważne jak BG3", są nadal na stole, ale gra Giant Skull nie będzie taka.
"Mamy za sobą 50 lat współpracy DM i tworzenia własnych kampanii, a także dostarczyliśmy szablony dla setek potworów w D&D" — spytał Hight. "Rzeczy, które tworzą sny i koszmary ludzi, od galaretowatych kostek po niedźwiedzie sowy. Dlatego bardzo ważne jest, aby każda ich manifestacja w grze była tak dobra, jak to, co jest w naszych własnych umysłach. To trudne zadanie. Myślę też o tym, co Stig i Patrick Murphy zrobili w God of War 3, biorąc ten panteon bogów i szalonych potworów z mitologii i powołując go do życia. To jak, wow, a co by było, gdybyśmy mogli je uwolnić w D&D?"
Jeśli chodzi o grę Giant Skull, choć prawdopodobnie jest ona odległa o lata, Stig Asmussen obiecuje skupić się na walce wręcz, z lekcjami wyciągniętymi z God of War i gier Star Wars Jedi. "Mieliśmy czystą kartę i byliśmy w stanie bardzo szybko budować w oparciu o wszystkie nasze doświadczenia zdobyte w poprzednich latach. To pozwoliło nam stworzyć model ruchu, który jest teraz o wiele szybszy i o wiele bardziej płynny" – powiedział.
W Giant Skull trwają prace nad grą akcji z gatunku D&D.