Włókno węglowe jest jednym z najpopularniejszych materiałów we współczesnym sporcie motorowym i produkcji samochodów, ponieważ jest zarówno lekkie, jak i mocne, idealne dla producentów, którzy chcą zwiększyć osiągi bez poświęcania bezpieczeństwa. Jednak włókno węglowe jest drogie i wymagające w produkcji, a BMW najwyraźniej postrzega je jako miejsce, w którym może się poprawić, do tego stopnia, że od jakiegoś czasu bada technologię kompozytów z włókien naturalnych.
Poszło to całkiem dobrze dla BMW, a teraz chce jeszcze bardziej zaangażować się w nowy materiał. Zostało to potwierdzone w komunikacie prasowym, w którym BMW wyjaśnia, że w przyszłości zacznie używać włókien naturalnych w większej liczbie swoich przedsięwzięć w sportach motorowych, a także na konstrukcjach dachowych swoich samochodów.
Materiał został wyprodukowany przez szwajcarską firmę technologiczną BComp, a innym powodem, dla którego BMW wydaje się go tak bardzo lubić, jest to, że zmniejsza on swój ślad węglowy o około 40% w porównaniu z wykorzystaniem włókna węglowego.
Podczas gdy przyszłość wydaje się być bardzo skoncentrowana na włóknach naturalnych, BMW zauważa również, że zbliża się "ostateczny test wydajności", ponieważ materiał ten zostanie wykorzystany w BMW M4 GT4 podczas 24-godzinnego wyścigu wokół toru Nürburgring.