Jedna z głównych części gry Assassin's Creed przez długi czas obracała się wokół elementu epoki nowożytnej, który miał wszystko spajać. Mając w dzisiejszych czasach osobę, która doświadcza wydarzeń historycznych poprzez Animus, miało to na celu zapewnienie sposobu na połączenie różnych historii rozsianych po świecie i w czasie. Jednak wraz z rozwojem serii i pojawianiem się coraz większej liczby gier, ten nowoczesny wątek narracyjny stał się znacznie bardziej złożony i trudny do śledzenia, a teraz jest to coś, co Ubisoft tylko luźno kontynuuje eksplorowanie.
Jeśli chodzi o powód, dla którego francuska firma podjęła taką decyzję, przemawiając w piątek na gali BAFTA w Londynie dla Eurogamera, szefAssassin's Creed Marc-Alexis Cote wspomniał, że chociaż została zaprojektowana jako "odważna i innowacyjna struktura narracyjna", ostatecznie stała się "obciążeniem poznawczym, które sprawiło, że franczyza była trudna do zdobycia dla nowicjuszy".
Mając to na uwadze, Ubisoft zdecydował: "Idąc naprzód, naszym celem jest ponowne umieszczenie historii w centrum doświadczenia graczy. Współczesna narracja będzie służyła wzmocnieniu, a nie przyćmieniu historycznej podróży. Tworząc znaczący kontrast między przeszłością a teraźniejszością, staramy się przywrócić równowagę, która kiedyś była znakiem rozpoznawczym serii".
Po raz pierwszy zobaczymy to nowe podejście w Assassin's Creed Shadows, gdzie powiedziano nam, że gra "położy podwaliny pod tę ewolucję narracyjną, która będzie rosła w nadchodzących latach".
Czy uważasz, że jest to dobry pomysł na przyszłość Assassin's Creed, czy też chciałbyś, aby współczesny wątek narracyjny był kontynuowany?