Polski
Gamereactor
wiadomości
Intergalactic: The Heretic Prophet

Współzałożyciel Naughty Dog mówi, że to była "właściwa decyzja", aby sprzedać ją Sony

Z powodu rosnących budżetów, Andrew Gavin nie był pewien, czy Naughty Dog przetrwa jako niezależne studio.

HQ

Podczas gdy przejęcia studiów stają się coraz bardziej powszechne w ostatnich latach, Naughty Dog jest pod szyldem Sony już od ponad dwóch dekad, dostarczając wiele świetnych tytułów na konsole PlayStation, takich jak gry Uncharted, The Last of Us i jego sequel, a także nadchodzący Intergalactic: The Heretic Prophet.

Andrew Gavin, współzałożyciel Naughty Dog, opuścił studio w 2004 roku, ale odegrał dużą rolę w sprzedaży go Sony. W poście na LinkedIn (za pośrednictwem Gameranx) Gavin wyjaśnił proces podejmowania decyzji o sprzedaży Sony i dlaczego była to "właściwa decyzja".

"Kiedy zaczynaliśmy pracę nad Naughty Dog w latach 80., wydatki na produkcję gry były do opanowania. Uruchomiliśmy wszystko, przelaliśmy zyski z jednej gry na drugą" – napisał. Do 2004 roku koszt gier AAA, takich jak Jak 3, wzrósł do 45-50 milionów dolarów i od tamtej pory rośnie. Ale w 2000 roku wciąż sami finansowaliśmy każdy projekt, a stres związany z niezależnym finansowaniem tych rosnących budżetów był ogromny.

Nie chcąc dawać wydawcom zbyt dużego wpływu, Gavin podjął decyzję o sprzedaży firmie Sony. "Sprzedaż do Sony nie polegała tylko na zabezpieczeniu finansowej przyszłości Naughty Dog. Chodziło o to, aby dać studiu zasoby, aby mogło nadal tworzyć najlepsze możliwe gry, bez bycia przygniecionym ciężarem gwałtownie rosnących kosztów i paraliżującym strachem, że jedno potknięcie może to wszystko zrujnować.

Nawet w dużych firmach, takich jak Sony, ogromne budżety mogą prowadzić do upadku programistów. Marvel's Spider-Man 2 był jedną z najdroższych gier wydanych przez studio, na którą wywierano dużą presję, aby odzyskać te pieniądze. Jest też ewidentnie martwy koń Concord, który spowodował przedwczesny upadek Firewalk Studio. Tak więc, nawet jeśli na początku 2000 roku była to właściwa decyzja, aby sprzedać ją właścicielowi ogromnej platformy, w 2025 roku i później, nawet tak tytaniczne firmy nie gwarantują, że dostaniesz kolejną szansę przy ogromnym budżecie AAA.

Intergalactic: The Heretic Prophet

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości