Polski
Gamereactor
wiadomości

Współzałożyciel Naughty Dog zastanawia się nad sprzedażą na PlayStation

Rosnące koszty produkcji gier AAA skłoniły Naughty Dog do połączenia sił z Sony.

HQ

Andrew Gavin, współzałożyciel Naughty Dog, podzielił się niedawno swoimi przemyśleniami na temat tego, dlaczego studio zdecydowało się sprzedać PlayStation w 2000 roku. W poście na LinkedIn Gavin zastanawiał się nad początkami tworzenia gier, kiedy koszty były możliwe do opanowania. Jednak wraz z rozwojem studia o tytuły takie jak Crash Bandicoot, budżet zaczął rosnąć. W połowie lat 90. koszty stawały się nie do opanowania i wiedzieli, że nie mogą już radzić sobie sami.

Według Gavina, to nie był tylko ich problem – był to powszechny problem w branży gier AAA. Deweloperzy często nie mają środków na finansowanie ogromnych projektów, co sprawia, że są zdani na łaskę wydawców. W obliczu trudności finansowych Gavin i Jason Rubin zdecydowali, że współpraca z PlayStation będzie najlepszym posunięciem, aby zabezpieczyć przyszłość studia i kontynuować tworzenie gier na najwyższym poziomie bez ciągłej presji galopujących kosztów.

Dziś Naughty Dog pozostaje jednym z klejnotów koronnych PlayStation, odpowiedzialnym za takie hity jak The Last of Us i Uncharted. Jednak problem gwałtownie rosnących budżetów nadal jest wyzwaniem w branży, a niektóre gry osiągają 200 milionów dolarów lub więcej. To trudna gra dla niezależnych studiów bez większego wsparcia.

Co sądzisz o presji finansowej związanej z grami AAA? Czy uważasz, że Naughty Dog podjęło słuszną decyzję, współpracując z PlayStation?

Współzałożyciel Naughty Dog zastanawia się nad sprzedażą na PlayStation


Wczytywanie następnej zawartości