Trudno zaprzeczyć, że X to zupełnie inne doświadczenie z mediami społecznościowymi niż w erze zmierzchu jako Twitter. Niezależnie od tego, czy chodzi o ogromne ilości fałszywych informacji i fałszywych wiadomości udostępnianych na platformie, wzrost liczby botów i fałszywych kont, czy nawet po prostu wprowadzone zmiany, które zmniejszyły społeczną część platformy, takie jak usunięcie widocznych informacji Like.
Nie trzeba dodawać, że wiele zmian, które zostały wprowadzone od czasu przejęcia platformy przez Elona Muska, uderzyło w użytkowników i najwyraźniej firmy również w niewłaściwy sposób, co prawdopodobnie jest powodem, dla którego wielu zdecydowało się nie wydawać pieniędzy na reklamę i marketing na platformie. X ma jednak inny powód do tej zmiany: zorganizowany bojkot przeciwko niej.
Zostało to potwierdzone w wiadomości przez dyrektor generalną Lindę Yaccarino, która stwierdza: "dowody i fakty są po naszej stronie, spiskują, aby zbojkotować X, co zagraża naszej zdolności do rozwoju w przyszłości".
Zostało to udostępnione jako część wiadomości, która ujawnia, że X podejmuje działania prawne przeciwko firmom, które nie chcą wydawać funduszy marketingowych na X, a Yaccarino dodał, że "żadna mała grupa ludzi nie powinna być w stanie zmonopolizować tego, na czym można zarabiać".
Ponieważ wiadomość jest szczerze mówiąc bardzo szeroka, ludzie z Axios potwierdzili, że pozew jest skierowany w szczególności do koalicji branży reklamowej, która obejmuje duże korporacje, takie jak CVS Health, Mars, Orsted i Unilever, i znana jako Global Alliance for Responsible Media (GARM). To również idzie nieco dalej i dotyczy tego, co Partia Republikańska w USA uważa za "mroczną koordynację korporacyjną", która ma na celu uciszenie konserwatystów, o czym wspomniano w niedawnym raporcie udostępnionym w House Judiciary Committee.
Nie jest jasne, jak daleko zajdzie ten pozew, jeśli dokądkolwiek dojdzie, ponieważ sprawa może zostać wyrzucona poza sąd lub zamiast tego będzie dalej sądzona.