Polski
Gamereactor
wiadomości

Założyciel Oculusa stworzył zestaw słuchawkowy VR, który może cię zabić

Palmer Luckey: "W tym momencie jest to tylko dzieło sztuki biurowej, prowokujące do myślenia przypomnienie niezbadanych możliwości w projektowaniu gier."

HQ

Permanentna śmierć i wymazanie postaci w grach to coś, co jest koncepcją od wielu, wielu lat. Od trybu hardcore w Diablo do Steel Battalion na Xbox. Ale teraz założyciel Oculusa, Palmer Luckey, poszedł o krok dalej i nadał nowe znaczenie terminowi "perma death". To dlatego, że jego nowy zestaw VR może zabić gracza na prawdę trzema ładunkami wybuchowymi wycelowanymi w czoło, które po zdetonowaniu mają moc natychmiastowego zniszczenia głowy i mózgu użytkownika.

Zainspirowany przede wszystkim grą Sword Art Online, Palmer opisuje również na swoim blogu, jak koncepcja wiązania życia z awatarem jest czymś, co od dawna go fascynuje. Warto zaznaczyć, że słuchawki są obecnie jedynie instalacją artystyczną i na swoim blogu opisują bardziej szczegółowo, jak ma działać.

"Użyłem trzech modułów ładunku wybuchowego, których zwykle używam do innego projektu, wiążąc je z wąskopasmowym fotoczujnikiem, który może wykryć, kiedy ekran na czerwono z określoną częstotliwością, dzięki czemu integracja gry ze strony programisty jest bardzo łatwa. Kiedy wyświetlany jest odpowiedni ekran gry, ładunki wystrzeliwują, natychmiast niszcząc mózg użytkownika. "W tym momencie jest to tylko dzieło sztuki biurowej, prowokujące do myślenia przypomnienie o niezbadanych ścieżkach w projektowaniu gier. Jest to również, o ile mi wiadomo, pierwszy przykład urządzenia VR, które może faktycznie zabić użytkownika. To nie będzie ostatnie".

Czy odważyłbyś się nosić zestaw słuchawkowy VR, który mógłby cię zabić i jak myślisz, jak ten rodzaj sprzętu może wpłynąć na sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcje online lub w grach?

Założyciel Oculusa stworzył zestaw słuchawkowy VR, który może cię zabić


Wczytywanie następnej zawartości