Hi-Rez Studios i deweloper Titan Forge Games ogłosili swój nadchodzący tytuł Smite 2 podczas corocznego Smite World Championships. Gra będzie kontynuacją Smite, a została opracowana na Unreal Engine 5.2+, co według twórców pozwala nie tylko na wiele ulepszeń wizualnych, ale także kilka ulepszeń rozgrywki. Oficjalna data premiery nie została jeszcze znana, ale wczesny dostęp do alfy powinien pojawić się już wiosną tego roku.
Z Smite 2, Titan Forge Games ma na celu wykorzystanie sukcesu obecnej gry. Producent wykonawczy Alex Cantatore i dyrektor generalny Travis Brown podkreślili, że trzymają się formuły oryginału. Ich głównym celem jest stworzenie gry, która jest Smite, ale lepsza. Oznacza to zachowanie wszystkich podstawowych aspektów i "zanurzenie się głęboko w każdy najmniejszy aspekt gry i uczynienie jej lepszą". Patrząc na rozgrywkę w Smite obok Smite 2, to konserwatywne podejście jest oczywiste, ponieważ wygląd i styl obu gier jest bardzo podobny.
Jednak w Smite 2 pojawi się bardzo wyraźne ulepszenie, które jest krokiem naprzód do Unreal Engine wersji 5.2+, pochodzącej z wersji 3 w obecnej grze. Dyrektor ds. projektowania Smite 2, Ajax Walker, zauważył, że to ulepszenie otwiera wiele możliwości ulepszeń, takich jak przerobiony interfejs użytkownika, broń pokazująca ślady, dodatkowe animacje i ogólnie rzecz biorąc, więcej kolorów. Kolejnym podstawowym ulepszeniem, do którego dążą deweloperzy, jest bardziej " boskie odczucie" akcji. W przemówieniu podkreślono, że boskie zdolności mają o wiele większy wpływ na Smite 2 z nowym silnikiem, takie jak ataki lodu dodające efekty mrozu do ziemi lub krople deszczu spadające wokół boga związanego z deszczem.
Kod Smite 2 doczeka się również przeróbki niektórych podstawowych elementów w Smite. Jedną z rzeczy, które Brown chce zmienić w nowej grze, jest fakt, że pierwsze 10 minut Smite jest często rozgrywane bardzo podobnie ze względu na optymalne buildy bogów kształtujące metę. Aby to zmienić, między innymi bogowie będą mogli używać dowolnego rodzaju przedmiotu w Smite 2. Ponadto, zamiast mieć magiczne lub fizyczne typy ataków, każdy bóg może być dostrojony za pomocą punktów siły i inteligencji. Inne dodatki na bardziej taktycznym poziomie obejmują nowe backdoory do atakowania bossów na mapie w Conquest oraz możliwość zasadzki na wrogich graczy.
Obecni gracze Smite nie będą musieli przełączać się na Smite 2. Według Browna i Cantatore'a, serwery Smite pozostaną uruchomione w nieskończoność, a aktualizacje będą się pojawiać. Jednak obecna liczba 130 bogów będzie maksymalna dla Smite, a nowi bogowie pojawią się tylko w Smite 2. Niektórzy bogowie będą międzygenowi, co oznacza, że możesz nimi grać w obu grach. Deweloperzy widzą jednak, że większość graczy przechodzi na Smite 2. Aby to uwzględnić, oferują 50% zniżki na walutę premium, klejnoty, w Smite 2 za każdy klejnot zakupiony przez graczy w Smite.
Ale nie wszystko w Smite 2 jest nastawione na istniejących graczy. Według Browna, więcej wysiłku zostanie włożone we wdrażanie nowych graczy. Smite 2 rozwiąże niektóre z tych problemów dla nowicjuszy. Co więcej, matchmaking zostanie przebudowany, co powinno zapobiec poobijaniu nowych graczy przez doświadczonych graczy, którzy wejdą do gry.
Pomimo tego, że zostało to ogłoszone na imprezie e-sportowej, Brown i Cantatore zauważyli również, że Smite 2 jest rozwijany bardziej z myślą o zabawie i przeciętnych graczach, a nie o graczach na wysokim poziomie. Grupą docelową są również nie tylko gracze MOBA. Cantatore scharakteryzował swoje cele dla Smite 2 po przemówieniu jako mieszankę płynnej rozgrywki widocznej w grach zorientowanych na akcję i zdecydowanego charakteru czystych gier MOBA, co doprowadziło do bardziej " swingujących " meczów, a nawet nazwał formułę Smite "ekscytującą i aktywną grą, która wciąż ma głębię strategii". że będziesz mógł wejść na pokład znacznie szybciej, jeśli grałeś w inną grę MOBA."
Smite 2 zostanie wydany we wczesnej wersji alfa wiosną 2024 roku, a następnie faza beta z około 25 nowymi bogami pod koniec 2024 roku. Data premiery free to play nie została jeszcze ustalona, ale pojawi się około 50 bogów. Nowi bogowie powinni pojawiać się co dwa tygodnie, w sumie do 100 bogów. W grę będzie można grać na PC, Xbox Series X/S i PS5.