Gamereactor



  •   Polski

zaloguj się
Gamereactor
wiadomości
Cronos: The New Dawn
Polecane: Relacja z Gamescom 2025

Zespół Bloober: "Jesteśmy ekspertami od umieszczania Polski w każdej z naszych gier"

Rozmawialiśmy z polskim deweloperem z okazji premiery Cronos: The New Dawn.

HQ

Cronos: The New Dawn jest już dostępny do gry od dziś na PC i konsolach. Gra została opracowana przez polskie Bloober Team, a studio wykorzystuje swoje polskie dziedzictwo i wiedzę, aby ożywić zdewastowany polski świat w grze, a wszystko to osadzone na dość przerażających przedmieściach Krakowa.

Mając to na uwadze, niedawno spotkaliśmy się z głównym scenarzystą i głównym narratorem Grzegorz Like, gdzie zapytaliśmy o decyzję Bloober o powrót do korzeni i przedstawienie Polski w tej uderzającej i przerażającej grze wideo, a także o to, skąd wziął się element New Dawn w tytule.

"O tak, wiesz, to zabawne, bo w pewnym momencie zdaliśmy sobie sprawę, że jesteśmy teraz ekspertami w umieszczaniu Polski w każdej z naszych gier" – wyjaśnia Like. — No cóż, poza Silent Hill, rzecz jasna. I, wiecie, odtworzyliśmy jedną z naszych kamienic z Krakowa w The Observer. Następnie wykorzystaliśmy tę samą kamienicę w The Medium, a także odtworzyliśmy hotel, w którym toczy się cała gra. Ale teraz, z Cronos, zdecydowaliśmy się pójść na całość. I odtworzyliśmy całą dzielnicę Krakowa, która nazywa się Nowa Huta. Ale my, wiecie, przełożyliśmy to na New Dawn.

"To zabawne, ponieważ jest to dla mnie bardzo osobiste, ponieważ mieszkam w tym miejscu. Urodziłem się w nim. A kiedy pokazałem zwiastun mojej mamie, zapytała: "Dlaczego to zrobiłeś? To było tak piękne miasto, że je zdewastowaliście". Ale wiesz, to jest fajne. I wybraliśmy to miasto nie dlatego, że nasze ego, ale dlatego, że Nowa Huta była bardzo ciekawa ze swoją historią, z historią, no wiesz, historią i jej powstaniem. Po drugiej wojnie światowej znaleźliśmy się pod wpływem Związku Radzieckiego. To były bardzo mroczne czasy dla Polski, ale zdecydowaliśmy się umieścić grę w tym miejscu, aby w pewnym sensie wybrać ten moment, ponieważ był on bardzo trudny dla narodu. Zdecydowaliśmy się przeprowadzić ten test dla naszych postaci, ich relacji i tak dalej. Ponieważ, jak powiedział kiedyś David Lynch, w wielkiej ciemności małe iskierki piękna świecą najbardziej.

"Dlatego właśnie tak się zdecydowaliśmy. A także bardzo dobrze komponuje się ze starą brutalistyczną architekturą. Bardzo dobrze, zaskakująco dobrze komponuje się z kasetowym futuryzmem. Możecie zobaczyć cały rodzaj technologii Wędrowców i Kolektywu. Bardzo dobrze komponuje się z architekturą komunistyczną, jak to się nazywa w sowieckim socrealizmie, jak to się fachowo nazywa".

Obejrzyj cały wywiad poniżej, aby dowiedzieć się więcej o grze, która zrobiła na nas ogromne wrażenie, gdy recenzowaliśmy ją na początku tego miesiąca.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości