Być może jestem jedyną osobą, choć w to wątpię, która czasami po przejściu od jednej świetnej gry do drugiej (zwłaszcza dla mnie, który skłania się ku grom trwającym ponad sto godzin) potrzebuje krótszego doświadczenia jako przerywnika. Wiesz, coś, co jest krótkie i zwięzłe i nie wymaga ode mnie zbyt wiele mentalnie. Innym razem korzystałem z okazji, aby odblokować nowe umiejętności lub zasoby w roguelike'ach i roguelites, ale gdy tylko usłyszałem o A Game About Digging A Hole, wiedziałem, że moja kolejna "przystawka" jest gotowa do podania. Nie wiedziałem jednak, że będzie to tak wszechstronne doświadczenie.
A Game About Digging A Hole spełnia ową dziwną uniwersalną atrakcyjność, którą odczuwa każdy człowiek, wrzucając duży kamień do wody, aby obserwować plusk i fale rozchodzące się po powierzchni, lub tocząc wielką śnieżkę w dół wzgórza i obserwując, jak rośnie i rośnie, aż roztrzaskuje się o drzewo. Głupie satysfakcje, ale tajemniczo pociągające. Wykop dziurę w ogrodzie i zobacz, jak daleko się posuniesz, dopóki się tym nie zmęczysz lub dopóki ktoś nie przyjdzie i nie zaproponuje ci czegoś ciekawszego do zrobienia. Założenie jest tak proste: nieodparta oferta zakupu domu bardzo tanio i obietnica wielkiego skarbu zakopanego w ogrodzie. W niecałą minutę przeprowadziliśmy się, chwyciliśmy malutką łopatę i zaczęliśmy kopać w ziemi nad czerwonym X na trawniku. Przygoda się rozpoczęła.
W miarę kopania, od czasu do czasu, będziemy zbierać różne rudy i skały, które stopniowo będziemy wykopywać z, aby sprzedać w stodole. Kliknij, aby kopać, podnosić rudę, wychodzić na sprzedaż. I tak w kółko. Za te pieniądze ulepszymy naszą łopatę, agregat prądotwórczy, plecak odrzutowy (bo trzeba wydostać się z dołka ze stylem i szybkością) oraz worek na rudę. Możemy też kupić lampy i dynamit, ale to tak naprawdę wszystko, co jest do A Game About Digging A Hole. Przejrzysty HUD i pętla rozgrywki, która powoli, ale nieubłaganie ewoluuje od prostej gry typu clicker do profesjonalnego symulatora koparki, w którym możesz stworzyć system tuneli, aby wydobyć każdy zakopany błyszczący kamień, ale tam na dole jest coś więcej niż obietnica skarbu...
Bo w A Game About Digging A Hole jest historia i jest zakończenie. Taki, który znajdujesz pod ziemią, widząc oznaki, że coś lub ktoś zostawił zakopane pewne przydatne rzeczy, abyś mógł je znaleźć. Możesz zdecydować się na zejście prosto na dół lub możesz się zabawić, ulepszając najpierw swój sprzęt i sprawić, by była tak duża, jak cały ogród. Nie ma ustalonego czasu, nie ma pośpiechu. Nie ma muzyki, która odciągałaby Cię od zadania. Nikt na ciebie nie czeka, a słońce zawsze pozostaje w zenicie, aby służyć jako przewodnik, gdy musisz wydostać się z, aby naładować baterie i sprzedać zgromadzoną rudę.
To zaskakujące, że przy tak prostym założeniu i prostej rozgrywce, samodzielnemu programiście Cyberwave udało się osiągnąć tak znakomitą równowagę między postępem gracza a ciekawością, aby dotrzeć do końca historii w A Game About Digging A Hole. Mówi, że zajęło mu to mniej niż dwa tygodnie, aby opracować go w całości, podczas wakacji, które wziął podczas pracy nad Solarpunk, który również opublikuje w tym roku. Wydaje mi się, że nawet deweloperzy potrzebują "rozwoju między inwestycjami", aby pozostać aktywnymi i żywymi. A jeśli weźmie się pod uwagę, że to mniej niż 4 funty, A Game About Digging A Hole jest to solidna rozrywka, która pozwoli uciec od nudy na całe popołudnie. A może dwa, bo jeśli jesteś kompletistą osiągnięć na Steam, powinieneś wiedzieć, że osiągnięcia zostaną aktywowane dopiero po ukończeniu gry.