Polski
Gamereactor
recenzje
AI Limit

AI Limit

AI Limit to tradycyjna gra z gatunku souls, która ma kilka asów w rękawie - i ratuje grę przed bagnem przeciętności.

HQ

AI Limit pochodzi od małego chińskiego dewelopera SenseGames i jest częścią grupy China Hero Project PlayStation, która wspiera i finansuje małych chińskich twórców gier. AI Limit została zapowiedziana kilka lat temu na PlayStation 4, PlayStation 5 i PC, a teraz została wydana na PlayStation 5 i PC - wersja na PlayStation 4 nie jest już w przygotowaniu.

AI Limit

AI Limit to dość standardowy soulslike, ale ma kilka asów w rękawie - ale zacznijmy od przyjrzenia się najpierw historii. Jak to często bywało wcześniej, świat jest niszczony przez wojny i katastrofy, a ostatni żyjący ludzie zebrali się w swoim ostatnim schronieniu, mieście Havenswell. Właśnie wtedy, gdy sytuacja wygląda najgorzej, w mieście nagle pojawia się grupa Bladers, stworzeń, które wyglądają jak ludzie, ale zostały stworzone przez nieznaną jeszcze technologię.

Te Bladers zaczynają walczyć z tak zwanym Mud, dziwną ciemną substancją, która jest schronieniem dla różnych potworów i która biegnie Havenswell w ziemię. Wcielasz się w rolę Arrisy, Blader, która jest dość biegła w posługiwaniu się dużymi mieczami i inną bronią podobnego kalibru. Ale co to są te Bladers ? Kto je stworzył? I dlaczego pojawiają się w Havenswell właśnie teraz?

To jest reklama:
AI Limit

Chociaż nie jestem zagorzałym ekspertem w gatunku soulslike, powiedziałbym, że AI Limit znajduje się na tym samym końcu spektrum co Sekiro: Shadows Die Twice, gdzie chodzi przede wszystkim o parowanie ataków przeciwników za pomocą dobrze wymierzonych bloków, które otwierają się na ataki. Na pierwszy rzut oka można odnieść wrażenie, że AI Limit jest nieco zbyt znajomą kopią dobrze znanej formuły FromSoftware - i tak jest przez jakiś czas (jak wiele innych gier z tego gatunku), ale jak wspomniano wcześniej, ma w zanadrzu kilka sztuczek.

Najciekawszą sztuczką jest to, że Arrisa nie ma paska wytrzymałości, ale zamiast tego Sync Rate miernik. Licznik Sync Rate jest podzielony na trzy obszary i zapełnia się, gdy Arrisa trafi wroga i spada, gdy zostanie trafiona. Możesz także zdecydować się na wydanie części swojego Sync Rate na specjalne ataki lub na tarczę. Im bardziej się zapełnia, tym więcej obrażeń zadają przeciwnikowi ataki, a im bardziej się wyczerpuje, tym słabsze stają się jego ataki.

Kiedy licznik Sync Rate znajduje się w pierwszej tercji, powoli się napełnia, ale jeśli znajduje się w dwóch ostatnich częściach, musisz na to zapracować. Ta mechanika stale motywuje gracza do wchodzenia do bitwy z określonym tempem i równowagą między obroną a atakiem, a w rzeczywistości kończy się to naprawdę dobrym uczuciem. Może to zabrzmieć nieco banalnie, ale mechanika Sync Rate faktycznie robi dużą różnicę i szybko staje się centralną częścią sposobu, w jaki grasz i dodaje warstwę taktyki.

To jest reklama:
AI Limit
AI LimitAI Limit

Minusem braku wskaźnika wytrzymałości jest to, że możesz atakować i unikać tyle, ile chcesz, bez konieczności myślenia o swojej energii. Usuwa to nieco warstwę taktyczną, którą dodaje mechanika Sync Rate, ale Sync Rate nadal jest tutaj świetnym nowym zwrotem akcji.

To powiedziawszy, AI Limit nie wymyśla koła na nowo i w wielu miejscach wydaje się dość przeciętne - ale działa. Oczywiste jest, że gra została stworzona przy ograniczonym budżecie i jest również sprzedawana w bardzo rozsądnej cenie 29 funtów, co ułatwia wybaczenie nieco przestarzałej grafiki, nieinspirującej walki i niezgrabnych dialogów. Jednak w izolacji system walki działa dobrze, a mechanika Sync Rate w szczególności działa naprawdę dobrze.

Jeśli jesteś fanem gier takich jak Sekiro: Shadows Die Twice i Lies of P, AI Limit jest przyzwoitym wpisem na tym samym końcu spektrum soulslike. Nie spodziewaj się grafiki, projektu poziomów ani walki na równi z dwiema wyżej wymienionymi grami, ale zamiast tego prostego soulslike'u, z kilkoma dobrymi pomysłami, kilkoma fajnymi broniami i całkiem niezłym projektem postaci.

Jeśli jesteś wielkim fanem tego gatunku, rzuć okiem na AI Limit - inni prawdopodobnie powinni go pominąć.

HQ
07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Mechanika szybkości synchronizacji. Solidny system walki. Wiele broni. Świetny projekt postaci. Dobra cena.
-
Mało inspirujące bitwy. Bardzo liniowe poziomy. Nieco przestarzała oprawa wizualna.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

AI Limit Score

AI Limit

RECENZJA. Przez Palle Havshøi-Jensen

AI Limit to tradycyjna gra z gatunku souls, która ma kilka asów w rękawie - i ratuje grę przed bagnem przeciętności.



Wczytywanie następnej zawartości