Polski
Gamereactor
recenzje
Alien: Rogue Incursion

Alien: Rogue Incursion

W przestrzeni wirtualnej każdy może usłyszeć Twój krzyk.

HQ
HQ

Przez dziesięciolecia mitologia Obcego zainspirowała niezliczoną ilość gier z różnym skutkiem, ale zawsze wzbudzały moje zainteresowanie. W te Święta Bożego Narodzenia długo oczekiwany Alien: Rogue Incursions firmy Survios jest szczególnie ekscytujący, ponieważ nie tylko wygląda oszałamiająco, ale jest to również pierwsza w pełni VR gra Alien - genialna koncepcja, czego dowodem jest tryb VR dla Alien: Isolation.

Była żołnierka, Zula Hendricks, ma dość machinacji złych korporacji i robi wszystko, co w jej mocy, aby je obalić. Jej śledztwo prowadzi ją i jej asystenta-androida, Davisa 01, do tajnego centrum badawczego na niezbadanej planecie Purdan. Powód zniszczenia placówki szybko staje się jasny, co sprawia, że misja Zuli staje się jeszcze trudniejsza.

Miłość do sagi o Obcym jest widoczna w historii Alien: Rogue Incursion. Gracze poruszają się po centrum badawczym, w którym pojawiają się odniesienia do wydarzeń filmowych oraz klasycznych momentów i niespodzianek z Obcego. Siła tej historii polega na tym, że nie opiera się na momentach filmowych, ale zamiast tego wzbogaca swoją narrację o wiarygodne, oryginalne przygody w uniwersum Obcego, podobne do doskonałego Obcy: Izolacja (Creative Assembly, 2014). Jedynym drobnym problemem jest to, że Zula jest już zaznajomiona z ksenomorfami, więc początkowe spotkanie nie jest zaskakujące. Chociaż gracze mogą spodziewać się potworów, zmniejsza to tajemniczość i wartość szokującą historii.

To jest reklama:

Podstawowa idea rozgrywki obraca się wokół przetrwania podczas eksploracji stacji kosmicznej, z zagrożeniami się za każdym rogiem. Gracze muszą aktywować urządzenia, wzmacniać maszyny i usuwać przeszkody, aby robić postępy. Więcej informacji o zdarzeniach można zebrać, odsłuchując porzucone wiadomości głosowe i czytając e-maile pracowników na komputerach.

Alien: Rogue Incursion

Gra jest rozgrywana z perspektywy pierwszej osoby, z wirtualnymi rękami kontrolowanymi przez kontrolery Sense, mocno trzymającymi świat. Oprócz broni gracze używają różnych narzędzi, naciskają przyciski maszyny, wspinają się po drabinach i naprawiają połączenia elektryczne. Alien: Rogue Incursion dodaje realizmu rozgrywce, włączając fizykę do interakcji między przedmiotami. Przedmioty wydają się ciężkie, zaczepiają się o nieruchome obiekty lub przewracają odłamki po trafieniu. Magazynki są dodawane do broni, z której nie można strzelać bez niezbędnych ruchów ładowania, a nawet strzelanie powoduje odrzut, co naprawdę wyrzuca broń w górę, jeśli nie jest prawidłowo trzymana. Zróżnicowane i realistyczne funkcjonalności są na tyle szerokie, że rozgrywka nie jest uciążliwa. Wirtualne wskazówki dokładnie podążają za ruchami kontrolera dzięki precyzyjnej mechanice gry, dzięki czemu interakcje są płynne i naturalne po nauczeniu się lokalizacji przedmiotów. Kilka problemów z rękami pojawiło się głównie podczas zbierania przedmiotów. Czasami ręce chwytały niepotrzebne odłamki zamiast pożądanego przedmiotu, powodując, że ważne przedmioty przelatywały przez pomieszczenie od uderzenia. Zdarzało się również, że nasze ręce przyklejały się do stołów lub szafek podczas podnoszenia przedmiotów.

Łamigłówki pozostają proste przez cały czas, głównie polegając na aktywacji maszyn i rekonfiguracji przepływów elektrycznych. Losowe spotkania z obcymi stanowią wyzwanie, a gracze muszą odpierać ich ataki za pomocą coraz mniejszej amunicji. Nawigacja do następnego celu jest ułatwiona przez mapę i towarzysza Androida, ale czasami wymaga myślenia, aby uzyskać dostęp do niektórych obszarów. Odpowiedź była zawsze w miarę bliska przy uważnej obserwacji. Prosty postęp w grze ma na celu podkreślenie atmosfery i pełne wykorzystanie dobrze zaprojektowanych poziomów, co pozwala na ponowne odwiedzenie tych samych miejsc z nowymi celami.

To jest reklama:

Wizualnie Alien: Rogue Incursion to idealna dziesiątka. Survios skrupulatnie dopracowuje nie tylko szczegóły świata, ale przede wszystkim stworzenie uniwersum Obcych. Gra sprawia wrażenie, jakby wkraczała w sceny z filmów o Obcym, od burzliwych pustkowi po ciemne korytarze stacji. Sale komputerowe w stylu retro science fiction i wypełnione dymem wylęgarnie twarzy. Gra wzbogaca wirtualny świat o bezprecedensowo stylowe efekty, takie jak dym, iskry i burze śnieżne, wzmacniając motyw i ekscytującą atmosferę.

Dźwięk w grze jest również na miejscu. Autentyczne kliknięcia czujnika ruchu i brzęczenie karabinu pulsacyjnego za każdym razem wywołują uśmiech na mojej twarzy. Warczenie ksenomorfów nie tylko przyprawia o gęsią skórkę, ale także ostrzega przed zbliżającym się niebezpieczeństwem. Makabryczne zgony i losy bohaterów są zaakcentowane odpowiednimi chrupnięciami i zgniataniami. Zepsute centrum badawcze sprawia wrażenie niezależnego organizmu z syczącymi rurami gazowymi i klikającymi komputerami. Aktorstwo głosowe skutecznie odróżnia emocjonalną postać ludzką od zimnego, pozbawionego emocji androida z wysokiej jakości występami. Rozmowy są ostre i interesujące, tworząc wiarygodną chemię między postaciami. Kinowa muzyka doskonale zwiększa napięcie w grze i subtelnymi uderzeniami podkreśla niepokojące oszustwo i strach otoczenia.

Alien: Rogue Incursion po mistrzowsku łączy klimat horroru z pierwszego filmu o Obcym (Ridley Scott, 1979), przedzierając się przez martwe korytarze, z pełnym akcji napięciem Obcych (James Cameron, 1986) w bitwach z ksenomorfami. Zmiana atmosfery jest znacząca i początkowo trudno jest się do niej przystosować. Po przestraszeniu się przez się, ale pięknie przerażającego ksenomorfa, w strzelaninie brakuje panicznego instynktu przetrwania widzianego w filmie Obcy i skłania się bardziej w stronę strzelania zręcznościowego, przypominającego Obcy 3: Pistolet (Sega, 1993). Gra działa płynnie na PlayStation 5, a czasy ładowania są ledwo zauważalne. Pomimo ciągłego ruchu, a nawet okazjonalnego biegania, nie doświadczyłem choroby lokomocyjnej podczas długich sesji gry podczas korzystania z ustawień komfortu.

Alien: Rogue Incursion to nie tylko świetna gra VR; to jedno z najlepszych doświadczeń w grach Alien. Świat jest wyraźnie zbudowany z miłości do mitologii Obcego, a historia jest intrygująca i wiarygodna dzięki swoim niespodziankom. Rozgrywka jest zróżnicowana i technicznie dobrze wykonana, a atmosfera jest ekscytująco ekscytująca, dzięki oszałamiającemu stylowi wizualnemu i szczegółowemu otoczeniu, a także wielowymiarowemu i autentycznemu pejzażowi dźwiękowemu. Chociaż drobne błędy z wirtualnymi rękami i nieco jednowymiarową walką były obecne, ogólne wrażenia, nawet wbrew wysokim oczekiwaniom, są jednymi z najlepszych w tym roku.

Alien: Rogue Incursion
09 Gamereactor Polska
9 / 10
+
Autentyczny obcy świat, atmosfera, różnorodność zajęć, audiowizualne szaleństwo
-
Drobne błędy z wirtualnymi rękami, atmosfera walki pozostaje nieco jednowymiarowa
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości