Polski
Gamereactor
recenzje
Asgard's Wrath 2

Asgard's Wrath 2

Walczyliśmy zaciekle i rozwiązywaliśmy boskie zagadki. Wspinaliśmy się, lataliśmy i skakaliśmy. Wyłowiliśmy małą jaszczurkę i zabiliśmy wielkich bossów. Wszystko w VR i jesteśmy zachwyceni...

Jak długo można żyć z przeszłych osiągnięć? Jeśli chodzi o VR, odpowiedź jest dość długa. Za każdym razem, gdy twierdzi się, że wirtualna rzeczywistość jako koncepcja jest martwa, odpowiadamy: "A co z Half-Life: Alyx? Astrobot? Dwie gry, które już od zbyt wielu lat w mniejszym lub większym stopniu dźwigają losy całego medium. Jasne, istnieje wiele dobrych tytułów VR, takich jak Moss, Beat Sabre, Tetris Effect, Super Hot i tak dalej, ale oprócz wersji VR istniejących dużych gier, takich jak Skyrim, Resident Evil i No Mans Sky, brakuje prawdziwych pełnometrażowych gier. Tytuły AAA z dwucyfrowymi godzinami odtwarzania, które imponują skalą, grafiką i dźwiękiem. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku Meta.

Tam, gdzie PC VR i Sony PSVR mają swoje dwa flagowce, na których mogą się oprzeć, nie było odpowiednika dla samodzielnych zestawów słuchawkowych, takich jak Meta Quest. W większości musieli zadowolić się gloryfikowanymi demami technicznymi, które co prawda od czasu do czasu robiły wrażenie podczas ich krótkiego czasu gry, ale z Asgard's Wrath 2 to się całkowicie zmienia. Mówimy nie tylko o jednej z najlepszych i największych gier VR, jakie kiedykolwiek wydano, ale także o jednej z najostrzejszych przygodówek RPG, w jakie miałem przyjemność grać, niezależnie od formatu. Jest to długo oczekiwana zabójcza aplikacja nowej generacji, a na dłuższą metę może to być również gra, która skłoni więcej programistów do zainwestowania w to medium.

Asgard's Wrath 2

Byłem jednak nieco zdziwiony, gdy po raz pierwszy uruchomiłem grę. Był w pakiecie z moim Meta Quest 3 i na pewno może wydawać się trochę dziwny, że decydujesz się dodać sequel do gry, która wcześniej była dostępna tylko na PC VR (Oculus Rift), a tym samym prawdopodobnie teraz dociera do zupełnie nowej publiczności, ale nie miałem z tym problemu. Na początku znajduje się nawet małe podsumowanie, w które możesz kliknąć, jeśli chcesz. Powiedziałbym, że głównie ze względu na fabułę. To nie jest skomplikowana historia. Znajdź Lokiego i pokonaj go, zanim zniszczy wszechświat. Otóż to. Ja sam wcielam się w rolę tak zwanego Kosmicznego Strażnika z możliwością przyjęcia czterech różnych form protagonistów, z których każda ma swoje mocne i słabe strony, a także osobliwości, a żeby odnieść sukces w mojej szlachetnej misji, muszę zwerbować kompetentnych wojowników i pomóc egipskim bogom, którzy są rozproszeni po całej krainie.
Osadzenie otwartego świata gry w starożytnym Egipcie było czynnikiem sukcesu wielu twórców gier na przestrzeni lat, a Asgard's Wrath 2 kontynuuje ten trend, rzucając we mnie bogami i mitologicznymi stworzeniami w niekończącym się strumieniu satysfakcjonujących bitew. Jest trochę krzywej uczenia się, jak w większości gier, ale wkrótce opanowałem zarówno miecz, jak i łuk i wszystko pomiędzy i może nie tańczę po wydmach z najbardziej wdzięcznymi krokami, ale czuję się potężny, silny i gotowy na wszystko i to jest tutaj ważne. Dopóki nie stanę twarzą w twarz z pierwszym bossem już po kilku godzinach. Widziałem już wielkich bossów, ale nic takiego i na pewno nie jestem zarozumiały, gdy stoję i wpatruję się we wroga tak ogromnego, że nie wiem, od czego zacząć atakować. Szczerze mówiąc, ledwo wiem, gdzie zaczyna się i kończy ten stwór. Skrzydlata bestia, która jest tak blisko mojej twarzy, że prawie czuję wiatr we włosach, ale po prostu muszę to zrobić i mieć nadzieję na najlepsze.

Asgard's Wrath 2
To jest reklama:

Walka jest szybka i dynamiczna. Jasne, mogę tęsknić za uczuciem prawdziwego ciężaru, gdy wymachuję mieczem lub rzucam toporem, ale to nie jest problem Asgard's Wrath 2, ale sama technologia, nie jest jeszcze do końca gotowa i mam nadzieję, że w przyszłości będzie na to rozwiązanie. Ale każdy pojedynek żyje własnym życiem. Częściowo dlatego, że różne postacie mają swoje unikalne bronie i style gry, ale także dlatego, że mam do czynienia z imponująco dużą liczbą wrogów, chociaż niestety jest trochę powtórzeń we wszystkich niewłaściwych miejscach, bez spoilerowania czegokolwiek.

Jednak rzucanie toporem przypominającym Lewiatana w głowę ohydnej bestii, a następnie przywoływanie jej z powrotem, aby zadać podwójne obrażenia, nigdy się nie nudzi. Za każdym razem jest tak samo satysfakcjonujący, ale to nie tylko mięso i ziemniaki. Jasne, atak jest często najlepszą obroną, ale czasami pójście na pełnym gazie jest równoznaczne z podpisaniem własnego wyroku śmierci. Pod względem trudności nie jest to poziom FromSoftware, ale jest niezaprzeczalnie wymagający. Uważnie studiując moich przeciwników, szanse na przeżycie znacznie wzrastają. Parowanie mieczem i blokowanie tarczą pomogło mi wiele razy, gdy piasek zrobił się czerwony u moich stóp odzianych w sandały. Satysfakcjonujące jest również to, że zwykle napotykam tylko jednego lub dwóch wrogów na raz, dzięki czemu nie muszę szaleńczo huśtać się w nadziei, że w coś uderzę. Mimo, że tempo jest szybkie, wciąż mam czas na przemyślenie i zaplanowanie ataków lub obrony.

Asgard's Wrath 2

Teraz może się wydawać, że to tylko jeden długi symulator walki, ale nic bardziej mylnego. W Asgard's Wrath 2 jest wiele do zrobienia i odkrycia. Nie jest to całkowicie otwarty świat gry, ale jest blisko i jest wypełniony zagadkami, które muszę rozwiązać w trybie Boga, co jest dokładnie tym, na co wygląda. Ja, w imponująco boskiej formie. Jest tu oczywiście wiele ekscytujących miejsc do odkrycia. Każdy z nich ma swoje własne wyzwania. Od jaskiń wypełnionych skorpionami po podwodne świątynie w stylu Zeldy. Zawsze mam swoich rekrutów, którzy mi pomagają i nie są to byle jacy rekruci, mogą też przybierać inne formy, ale w ich przypadku są to zwierzęta. Co sprawia, że jestem szczęśliwy jako gracz, ponieważ mogę na nich jeździć i jest to nie tylko doświadczenie samo w sobie, ale także świetny sposób na podróżowanie przez rozległy pustynny krajobraz. Elementy fabularne są również zaskakująco głębokie. Mogę łowić ryby, gotować, polować na skarby i materiały, aby ulepszać moją broń i zbroję, a kiedy zdobędę ciężko zarobione punkty doświadczenia, wydaję je na różne umiejętności, aby stać się lepszym. Mogę również zdecydować się na ulepszenie moich towarzyszy, aby byli jeszcze bardziej użyteczni. Istnieją również wydarzenia społecznościowe, w których możesz wziąć udział, jeśli masz na to ochotę.

To jest reklama:

Asgard's Wrath 2 jest niezwykłym doświadczeniem, ale trzeba je przeżyć. Trzeba tam stanąć z wirtualnym mieczem w ręku i zobaczyć to na własne oczy. Nie ma sposobu, aby dokładnie wyjaśnić, jak bardzo jest wspaniały, bez względu na to, ilu superlatywów używam. To największa jak dotąd gra VR z 60 wspaniałymi godzinami głównej fabuły i co najmniej dwukrotnie więcej, jeśli chcesz zrobić wszystko, a zrobisz to. Prawdę mówiąc, gdy tylko zostałem zmuszony do powrotu do prawdziwego świata, po prostu chciałem tam wrócić. Natychmiast. Nie chcę tu być z budzikiem, czasem prania, pudełkiem na lunch, ratami kredytu hipotecznego i odśnieżaniem. Nie, daj mi miecz, łuk i topór, a zostanę na zawsze. To nie jest gra idealna. Są powtarzające się sekwencje, a niektóre elementy graficzne nie wytrzymują, ale jako gra VR jest bezprecedensowa i mogłaby być nawet lepsza, gdy została opracowana dla Meta Quest 2 i nie mogę sobie wyobrazić, jak dobrze by to było, gdyby została faktycznie wydana zoptymalizowana pod kątem Quest 3.

09 Gamereactor Polska
9 / 10
+
Wiele różnych aktywności, cztery grywalne postacie z własnymi stylami gry i historiami, wybitne walki z bossami, skomplikowane łamigłówki, fantastyczna ścieżka dźwiękowa.
-
Pewne powtórzenia, niezoptymalizowane pod kątem gogli Meta Quest 3
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

Asgard's Wrath 2 Score

Asgard's Wrath 2

RECENZJA. Przez Måns Lindman

Walczyliśmy zaciekle i rozwiązywaliśmy boskie zagadki. Wspinaliśmy się, lataliśmy i skakaliśmy. Wyłowiliśmy małą jaszczurkę i zabiliśmy wielkich bossów. Wszystko w VR i jesteśmy zachwyceni...



Wczytywanie następnej zawartości